iranzamin22.ir


خودروهای دیفرانسیل عقب همان حس نابی را ارائه می‌کنند که طرفداران خودروهای پرفورمنس سال‌هاست به دنبالش می‌گردند. اگرچه خودروسازان امروزی بیشتر از همیشه خودروهایی چهار چرخ محرک و دیفرانسیل جلو عرضه می‌کنند اما هنوز هم محصولات دیفرانسیل عقب زیادی تولید می‌شوند که مناسب یک رانندگی هیجان‌انگیز می‌باشند.

مزدا MX-5 فیس‌لیفت
در ادامه شما را با ۱۰ خودروی دیفرانسیل عقب که جزو بهترین‌های بازار هستند آشنا می‌کنیم. لیست یاد شده به ترتیب حروف الفبای لاتین مرتب شده است.

  • آلفارومئو جیولیا


جیولیا خودروی فوق‌العاده عالی‌ای نیست اما به قدری شخصیت جذاب و سواری هیجان‌انگیزی دارد که بی‌بروبرگرد وارد لیست ما می‌شود. این خودرو دارای برخی فاکتورهایی است که در رقبای آلمانی معمولاً پیدا نمی‌شود. غرور ذاتی، استایل احساسی و فاکتور جذابیت انکار نشدنی. با یک شاسی بالانس شده، فرمانی پاسخگو و معماری دیفرانسیل عقب جذاب، جیولیا خودرویی سرزنده نشان می‌دهد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۲۸۰ اسب بخاری دارد اما مدل دیوانه‌وار کوادروفولیو از قطعات فیبر کربنی سود برده و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲٫۹ لیتری توئین توربوی آن که دست‌پرورده‌ی فراری است قدرت ۵۰۵ اسب بخاری را ایجاد می‌کند.


M2 و M240i اعضای درخشان خانواده سری ۲ بوده و هر دو خودرو واقعاً هیجان‌انگیز هستند. این دو خودرو اساساً یک ب ام و ناب بوده و دینامیک رانندگی و پرفورمنس رانندگی ذاتی محصولات ب ام و را به مالک ارزانی می‌دارند. M2 و M240i آن حس نابی را دارند که متأسفانه در اکثر محصولات ب ام و مشاهده نمی‌شود. این خودروها که به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو و گیربکس‌های دستی مجهز هستند نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل کرده و لذت فراوانی ایجاد می‌کنند.

  • شورولت کامارو


کاماروی جدید که بر پایه‌ی شاسی بالانس شده و معماری دیفرانسیل عقب فوق‌العاده ساخته شده از هر جنبه‌ای احساس‌برانگیز است. از مدل پایه‌ی ۴ سیلندر گرفته تا نسخه‌ی SS و ZL1، کامارو خودرویی برای راننده است. خودروهای عضلانی برای توده‌ی مردم ساخته شده‌اند و کامارو نیز همین سنت را ادامه داده است. شاسی کامارو بسیار درگیر کننده و تواناست.


فورد موستانگ محبوب نیز تاریخچه ی نیم‌قرنی از پرفورمنس و لذت دارد. این خودرو همواره مورداحترام طرفداران بوده و فروش میلیونی داشته است. بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از موستانگ خط تولید را ترک کرده‌اند. موستانگ همچنین پرفروش‌ترین خودروی اسپورت سه سال پیش بوده است. رانندگان می‌توانند نسخه‌های متعددی از موستانگ را انتخاب کنند که از نمونه‌ی ۴ سیلندر اکوبوست کوپه و کانورتیبل تا مدل‌های ۸ سیلندر GT را شامل می‌شود. همچنین نسخه‌ی متمرکز روی پیست شلبی GT350 هم موجود است که همه طرفدار آن هستند. موستانگ به وضوح رویای آمریکایی‌ها در دست‌یابی به خودرویی اسپورت و عضلانی را نشان می‌دهد.


جنسیس بازوی لوکس هیوندای بوده و از زمان تأسیس تاکنون موج عظیمی را به خاطر تولید محصولات دینامیک و لوکس که می‌توانند با رقبای تثبیت‌شده‌ی آلمانی سرشاخ شوند به راه انداخته است. جنسیس G70 خودروی واقعاً احساس‌برانگیزی بوده و از نظر دینامیک رانندگی و توجه به جزئیات اشرافی در سطح بالایی قرار دارد. این خودرو در عین اینکه مناسب شرایط روزمره است اما در راه‌های پر پیچ و خم نیز لذت‌بخش نشان می‌دهد. G70 خودرویی شیک، خوش قیمت و جوان‌پسند است. می‌توانید G70 را با پیشرانه ۲ لیتری توربو یا ۶ سیلندر ۳٫۳ لیتری توئین توربو خریداری کنید. این خودرو به‌صورت استاندارد دیفرانسیل عقب است اما می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.


اف تایپ یکی از زیباترین خودروهای بازار بوده و البته یکی از لذت‌بخش‌ترین محصولات دیفرانسیل عقب نیز می‌باشد. این جگوار از هر زاویه‌ای زیبا بوده و فکر می‌کنیم در آینده کاملاً کلاسیک خواهد بود. اگر جایزه‌ای تحت عنوان بهترین صدای تولیدی پیشرانه وجود داشت اف تایپ در آن نیز می‌درخشید. اف تایپ به‌صورت کوپه و کانورتیبل، دستی یا اتوماتیک، دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک و با پیشرانه‌های گوناگون در دسترس می‌باشد.

کیا استینگر
استینگر به اندازه‌ای نشریات خودرویی را تحت تأثیر قرار داده که عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ اتوگاید را به خود اختصاص داده است. پلتفرم استینگر با جنسیس G70 یکی بوده اما خب شاهد بدنه‌ی اسپورت و شخصیت خاص هستیم. یک خودروی دیفرانسیل عقب کره‌ای که کاملاً هیجان‌انگیز بوده دینامیک سواری خوبی هم دارد که آن را مدیون شاسی متوازن، فرمانی پاسخ‌گو و معماری دیفرانسیل عقب می‌باشد. استینگر تجربه‌ای واقعاً متفاوت بوده و از هر جنبه‌ای راضی‌کننده می‌باشد.

مزدا MX-5 فیس‌لیفت
هیچ لیستی از خودروهای اسپورت یا دیفرانسیل عقب بدون حضور میاتا کامل نخواهد بود. این رودستر کوچک و ویژه فرمول مخصوصی برای موفقیت داشته و یکی از ناب‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای بازار است. میاتای سبک‌وزن، دیفرانسیل عقب و ارزان شاید خیلی جلب‌توجه نکند اما زمانی که آن را برانید قطعاً تحت تأثیر احساس آن قرار خواهید گرفت. میاتا با شما ارتباط برقرار می‌کند و باعث می‌شود خنده بر لب حس یک ابرقهرمان را داشته باشید.

  • پورشه ۷۱۸ کیمن/باکستر

Porsche 718 GTS
این خودروهای پیشرانه وسط سنگ محک خودروهای اسپورت جدی بوده و به حدی خوب هستند که می‌توان آن‌ها را یک ۹۱۱ کوچک دانست. با فرمانی احساسی و هندلینگ جذاب و درگیر کننده و پرستیژی که در کمتر خودرویی یافت می‌شود، دوقلوهای ۷۱۸ از جمله خودروهای پیشرانه وسط ارزان‌قیمتی هستند که در بازار حضور دارند. البته فضای بار این خودروها نیز مناسب است. علاوه بر صندوق قابل استفاده، در جلو هم فضایی بزرگ وجود دارد. با یک‌بار راندن این خودروها فوراً خواهید فهمید که ۷۱۸ ها از خودروهای مسابقه‌ای گرفته شده‌اند.

  • تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ


این دو خودرو هم از فرمول میاتا استفاده کرده‌اند و دوقلوهای سبک‌وزن، چابک، اسپورت و هیجان‌انگیزی هستند که در بین طرفداران هم محبوبیت زیادی دارند. هر دو خودرو حاصل همکاری تویوتا و سوبارو بوده و قیمت مناسبی هم دارند. با این دو خودرو می‌توانید شجاعانه وارد پیچ‌ها شوید و از احتمال برخورد با گاردریل ها ترسی به دل راه ندهید.

منبع: autoguide

مشخصات

دانـــــلود

  • 24 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها