نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


در تلاشی هیجان‌انگیز برای تکرار موفقیت نویگیتور جدید در مقیاسی کوچک‌تر، لینکلن اقدام به معرفی ناتیلوس کرده است. ظاهر جدید این خودرو که ما را به یاد برادر سه ردیفه ی خود می‌اندازد به همراه پیشرانه‌های نوین باعث می‌شوند ما مدل قبلی را که با نام MKX شناخته می‌شد به سرعت فراموش کنیم؛ اما اگر نویگیتور شیرجه‌ای به استخر عمیق لوکس‌ها زده، ناتیلوس ترجیح می‌دهد در آبی کم‌عمق شنا کند!

لینکلن ناتیلوس
لینکلن ناتیلوس از همان پلتفرم نسل قبلی یعنی MKX استفاده می‌کند. حداقل از نظر بصری شاهد محصول بسیار جذاب‌تری هستیم. این خودرو جلوپنجره‌ی خاص محصولات پیشین لینکلن را کنار گذاشته است اما ظاهر آن همانی است که در نویگیتور بزرگ‌تر، MKC کوچک‌تر و سدان لوکس کانتیننتال می‌بینید. حتی اگر نمای جلوی کمی شلوغی را شاهد باشیم اما با این وجود ناتیلوس بازهم خودروی جذابی است.

لینکلن ناتیلوس
تمامی آن ورودی‌های نقره‌ای و خیرهای تیز نمای جلو از نویگیتور گرفته شده‌اند. همین موضوع در بخش عقب نیز برقرار بوده و در این بخش چراغ‌های عقب و تریم جدیدی بکار رفته که ظاهر ناتیلوس را تکمیل می‌کنند.

لینکلن ناتیلوس
اما محصول جدید لینکلن تنها به ظاهری زیبا محدود نمی‌شود. شاسی‌بلند میان سایز آمریکایی‌ها هم‌اکنون پیشرانه‌ی پایه‌ی جدیدی دارد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو قدرت ۲۴۵ اسب بخاری داشته و با سیستم استارت/استاپ و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود. با این پیشرانه خیلی دلتان برای نسخه ۶ سیلندر ۳٫۷ لیتری ۳۰۳ اسبی تنگ نخواهد شد.

لینکلن ناتیلوس
این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر عملکرد نرمی دارد. قلب آهنین ناتیلوس گشتاور خود را در محدوده وسیعی ارائه کرده و در مقایسه با پیشرانه ۶ سیلندر کم‌مصرف‌تر است. گیربکس جدید این خودرو نیز به مصرف کمتر آن کمک می‌کند.

لینکلن ناتیلوس
در بالاترین سطح خانواده مدل قوی‌تر با پیشرانه ۶ سیلندر ۲٫۷ لیتری توئین توربو قرار می‌گیرد که نمونه‌ای اکوبوست بوده و خروجی آن به ۳۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۵۱۵ نیوتون متر می‌رسد. این پیشرانه از نظر قدرت در کلاس خود کاملاً برتر نشان می‌دهد. لینکلن می‌گوید پیشرانه‌ی یاد شده در نسل قبلی هم حاضر بوده اما کاملاً بهبود یافته و همانند پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲ لیتری با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدید همراه شده است. ما اکثر اوقات را با این پیشرانه بزرگ‌تر سپری کردیم.

لینکلن ناتیلوس
پیشرانه ۲٫۷ لیتری را فقط زمانی می‌خواهید که به دنبال شاسی‌بلندی لوکس و پرفورمنس باشید. نمونه‌ی پایه‌ی ۲ لیتری اگرچه قدرت و مصرف سوخت قابل‌احترامی دارد اما در خط مستقیم به نسخه پرتوان‌تر نمی‌رسد. پیشرانه توئین توربوی ناتیلوس کمی تأخیر در پاسخ پدال گاز و توربوها دارد؛ و در حالت اسپورت شاهد نگه‌داشتن بیشتر دنده‌ها توسط گیربکس بوده و پاسخ پدال گاز هم تیزتر می‌شود. گیربکس هم تعویض‌های سریع‌تری را انجام می‌دهد.

لینکلن ناتیلوس
سیستم چهار چرخ محرک در هر دو پیشرانه قابل سفارش بوده اما ناتیلوس اساساً خودرویی دیفرانسیل جلو بوده که باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود. محور محرک در برخی شرایط به‌صورت خودکار قطع می‌شود و نیرو تنها به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. در پشت آمپرها می‌توان عملکرد سیستم چهار چرخ محرک را همیشه بررسی کرد. از نظر ما به نظر می‌رسد ناتیلوس اکثر اوقات قدرت را به تمامی چرخ‌ها می‌فرستد اما در بزرگراه‌ها به خودرویی دیفرانسیل جلو می‌ماند.

لینکلن ناتیلوس
این سیستم چهار چرخ محرک که اولین بار در یکی از محصولات فورد یا لینکلن بکار رفته به مصرف سوخت کمتر خودرو کمک می‌کند. هر دو پیشرانه‌ی ناتیلوس در مقایسه با MKX قبلی مصرف کمتری دارند.

لینکلن ناتیلوس
بد نیست نگاهی هم به کابین داشته باشیم. این خودرو در فضای داخلی دارای پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲ اینچی، صندلی‌های چرمی بسیار راحت و فضای پا و سر زیادی در عقب می‌باشد. این خودرو فضای زیادی برای سرنشینان قدبلند دارد؛ اما دیگر جنبه‌های کابین انتظارات را برآورده نمی‌کنند.

لینکلن ناتیلوس
در مدل های غیر بلک لیبل، شاهد تریم چوب و پلاستیک هستیم. کنسول مرکزی اصلاً جالب نبوده و اطراف آن را پلاستیک مشکی و نقره‌ای ارزان‌قیمت پوشانده‌اند؛ و فاصله‌ی قابل‌توجهی بین پانل‌ها، پشت آمپرها و داشبورد دیده می‌شود.

لینکلن ناتیلوس
اما داستان مدل بلک لیبل متفاوت بوده و گویی از کلاس بیزینس به فرست کلاس تبدیل می‌شود. در کابین این مدل سطح بالا شاهد چرم نرم‌تر و لوکس‌تر بوده و صندلی‌ها نیز الگوی جالبی دارند. حتی پوشش سقف نیز از متریال جیر مانند است؛ اما شما نمی‌توانید مدل بلک لیبل را با بهای کمتر از ۵۶۸۹۵ دلار بخرید. قیمت پایه‌ی ناتیلوس هم برابر با ۴۰۳۴۰ دلار است.

لینکلن ناتیلوس
با این پول شما به مدل پایه‌ی دیفرانسیل جلو و مجهز به پیشرانه ۲ لیتری دست می‌یابید. اگر واقعاً مدل پایه را نمی‌خواهید می‌توانید مدل ۲٫۷ لیتری چهار چرخ محرک را با بهای پایه‌ی ۴۹۱۱۰ دلار بخرید. برای خرید مدل کاملاً فول بلک لیبل با پیشرانه ۲٫۷ لیتری باید بیش از ۷۰ هزار دلار آماده نمایید.

لینکلن ناتیلوس
البته حتی مدل پایه نیز تکنولوژی‌های زیادی دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی Sync3 لینکلن به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود داشته و سیستم ایمنی کو پایلوت ۳۶۰ نیز به چشم می‌خورد. از جمله ویژگی‌های ایمنی استاندارد این شاسی‌بلند می‌توان به پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقبی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط اشاره کرد.

لینکلن ناتیلوس
پکیج دستیار راننده با قیمت ۱۵۹۰ دلار عرضه می‌شود و از تجهیزات پیشرفته‌تری چون کروز کنترل تطبیقی، فرمان پذیری تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار و… برخوردار می‌باشد.

لینکلن ناتیلوس
شاید ناتیلوس به اندازه‌ی نویگیتور خودرویی انقلابی نباشد و هیجان رانندگی برخی از رقبای کلاس را نداشته باشد اما با ظاهر و پیشرانه‌های جدید و تکنولوژی‌های به‌روز نشان می‌دهد لینکلن قطعاً در جهتی صحیح حرکت می‌کند.

مشخصات لینکلن ناتیلوس رزرو AWD 2019

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۲٫۷ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۵۱۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی): ۱۳٫۸/۹٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۴۰۳۴۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۶۲۶۰۰ دلار (تخمینی)

منبع: motor1

مشخصات

دانـــــلود

  • 6 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها