نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


بیست‌ویکمین دوره از نمایشگاه خودروی چنگدو کار خود را از تاریخ ۳۱ آگوست امسال (۹ شهریور) آغاز کرده و تا ۹ سپتامبر ادامه دارد. حال قصد داریم طی سری مطالبی در سه قسمت به گزارش این نمایشگاه پرداخته و خودروهای برجستهٔ آن‌را معرفی کنیم.

گزارش را با آئودی Q2L آغاز می‌کنیم که همان‌طور که از نامش پیدا است، نسخهٔ کشیدهٔ کراس‌اوور ساب‌کامپکت Q2 محسوب می‌شود. البته فاصلهٔ محوری این خودرو تنها ۲٫۸ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و به همین دلیل تعجب‌برانگیز است که چرا آئودی برای این افزایش جزئی به خود زحمت ساخت Q2L را داده است. درهرحال این کراس‌اوور آلمانی که به یک پیشرانهٔ ۱٫۴ لیتری توربوی ۱۵۰ اسب بخاری مجهز است، از ماه آینده با قیمت ۲۲۶,۸۰۰ یوآن معادل ۳۳,۲۰۰ دلار در چین عرضه می‌گردد.

یما یک خودروسازی کوچک چینی است که در چنگدو واقع شده است. این شرکت پیش‌ازاین همواره کانسپت‌های دیوانه‌وار و عمدتاً کپی را به نمایش درمی‌آورد اما خوشبختانه حالا کمی معقول‌تر شده است. تنها خودروی قابل‌توجه یما در این نمایشگاه، کراس‌اوور کامپکت جدید C60 است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری با ۱۱۲ اسب بخار قدرت مجهز است و در سه‌ماههٔ پایانی امسال به بازار عرضه خواهد شد.

برند نسبتاً نوپای هَنتِگ در نمایشگاه چنگدو مدل X7 PHEV را به نمایش درآورده که نسخهٔ هیبریدی کراس‌اوور X7 است. قوای محرکهٔ این ماشین که از یک پیشرانهٔ ۱٫۸ لیتری بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده، مجموعاً ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قیمت این کراس‌اوور هیبریدی چینی از ۱۸۷,۸۰۰ یوآن معادل ۲۷,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

این خودرو، فولکس‌واگن تیگوآن L PHEV نام دارد. البته حرف L در نام این خودرو به معنای طول بیشتری آن نیست زیرا این مدل طول یکسانی با نسخهٔ اروپایی تیگوآن دارد بلکه این حرف به نام تیگوآن اضافه شده تا از نسل قبلی آن که هنوز در چین در حال تولید است متمایز گردد. تیگوآن پلاگین‌هیبریدی به یک پیشرانهٔ ۱٫۴ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. عرضهٔ این ماشین به بازار چین برای ماه اکتبر امسال برنامه‌ریزی شده است.

شرکت چینی JMC در نمایشگاه چنگدو نسخهٔ الکتریکی ون تشان (Teshun) خود را معرفی کرده است. تشان بر اساس نسل پنجم فورد ترانزیت ساخته شده است. قوای محرکهٔ نسخهٔ الکتریکی این ون اما توسط خود JMC توسعه یافته است. این موتور ۱۶۳ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور بسیار زیادی برابر با ۸۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند! بُرد تشان الکتریکی هم ۲۵۰ کیلومتر است.

در مهمانی چنگدو، شرکت زوتی هم حضور دارد. این شرکت نسخهٔ شش‌نفرهٔ کراس‌اوور T500 را به این نمایشگاه آورده است. نسخهٔ استاندارد این خودرو، پنج‌نفره است. T500 از یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. قیمت نسخهٔ شش‌نفرهٔ زوتی T500 از حدود ۸۰ هزار یوآن برابر با ۱۱,۷۰۰ دلار آغاز می‌گردد.

چری در نمایشگاه چنگدو امسال نسخهٔ تولیدی سدان آریزو GX را به نمایش درآورده که پرچم‌دار جدید بخش سدان‌های آریزوی این شرکت محسوب می‌شود. آریزو GX به یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت مجهز شده که برای انتقال نیروی آن یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی (!) و یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است. قیمت این سدان چینی از ۷۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۱,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود.

مرسدس بنز در غرفهٔ خود در چنگدو مدل V260 Sport Edition را به نمایش درآورده که نسخهٔ اسپرتی از ون V کلاس محسوب می‌شود. این نسخهٔ اسپرت به کیت بدنه، خطوط به سبک AMG، رینگ‌های مشکی‌رنگ و پنجره‌های دودی مجهز شده است؛ بنابراین می‌توان این مدل را به‌نوعی نسخهٔ AMG از V کلاس دانست. این ون اسپرت به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو با ۲۱۱ اسب بخار قدرت مجهز شده است. قیمت V260 Sport Edition از ۶۶۸ هزار یوآن معادل ۹۷,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود.

مرسدس-مایباخ S کلاس هم یکی دیگر از خودروهایی است که در غرفهٔ مرسدس بنز جلب‌توجه می‌کند. البته این مدل که مایباخ S450 4Matic نام دارد صرفاً مخصوص بازار چین است. این سدان لوکس از یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که این قدرت از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رسد. قیمت مرسدس-مایباخ S450 در چین از ۱٫۴ میلیون یوآن برابر با ۲۰۴,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

این خودرو فولکس‌واگن لاماندو نام دارد. لاماندو یک سدان کامپکت اسپرت است که فقط در بازار چین عرضه می‌شود؛ اما متأسفانه فیس‌لیفتی روی این خودرو انجام شده که از نمای اسپرت ظاهری آن کاسته و آن‌را به دیگر سدان‌های کامپکت فولکس‌واگن در چین شبیه کرده است. لاماندو از یک موتور ۱٫۴ لیتری چهار سیلندر توربو نیرو می‌گیرد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این همان موتور مورداستفاده در آئودی Q4L است. قیمت این سدان کامپکت فولکس‌واگن از ۱۴۵,۹۰۰ یوآن معادل ۲۱,۳۵۰ دلار آغاز می‌شود.

نسل جدید پورشهٔ ۹۱۱ تقریباً آمادهٔ معرفی است اما پیش از آن پورشه باید آخرین نمونه‌های باقیمانده از نسل قبلی را به فروش برساند. پس چه‌کار باید کرد؟ باید یک نسخهٔ ویژه از ۹۱۱ را برای بازار چین معرفی کرد! این دقیقاً همان کاری است که پورشه انجام داده و نسخهٔ ویژه‌ای از ۹۱۱ را با نام ۱۵ Years Carrera Cup معرفی کرده است. این مدل به مناسبت جشن پانزده‌سالگی برگزاری مسابقات سری کاررا کاپ در آسیا طراحی شده است. قیمت این نسخهٔ ویژه از ۱٫۴۶ میلیون یوآن معادل ۲۱۳,۶۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ استاندارد ۹۱۱ کاررا در چین ۱٫۲۲ میلیون یوآن برابر با ۱۷۸,۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد پورشه قصد دارد در قالب یک نسخهٔ ویژهٔ ساده، مبلغ گزافی از چینی‌ها دریافت کند.

این خودرو لکسس نیست بلکه سدان جدیدی بنام A5 ساخت شرکت چینی سوئیست است. این خودرو سدان کامپکتی با جلوپنجره‌ای کپی شده از محصولات لکسس است. A5 که پرچم‌دار جدید بخش سدان‌های سوئیست محسوب می‌شود، از ماه اکتبر امسال در بازار چین عرضه خواهد شد. برای A5 یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری با ۱۲۰ اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده که نیروی آن توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند.

ادامه دارد…

مشخصات

دانـــــلود

  • 16 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها