نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی


جی‌ام‌سی یوکان در میانهٔ بخش اس‌یووی‌های فول سایز شاسی نردبانی جنرال موتورز قرار می‌گیرد که این یعنی شورلت تاهو و سابربن در زیر آن و کادیلاک اسکالید در بالای آن قرار گرفته است. یوکان به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی مجهز است و در دو نسخهٔ معمولی و XL (کشیده) عرضه می‌شود. این ماشین برای کسانی ساخته شده که کادیلاک را بیش‌ازحد لوکس و شورلت را بیش‌ازحد ارزان می‌دانند. قیمت یوکان از ۵۰,۳۹۵ دلار برای تیپ پایهٔ SEL آغاز شده و نهایتاً به ۶۷,۴۹۵ دلار برای مدل لوکس دنالی می‌رسد. برای سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک اما باید سه هزار دلار به این مبلغ اضافه کرد و کسانی که خواهان مدل کشیدهٔ XL هستند نیز باید سه هزار دلار دیگر نیز بپردازند. این اس‌یووی غول‌پیکر با توانایی بکسلی بیش از ۳٫۸ تن، می‌تواند در تعطیلات آخر هفته، یک قایق هفت متری را تا ساحل حمل کند.

مدل‌های معمولی یوکان به یک پیشرانهٔ ۵٫۳ لیتری V8 بلوک کوچک مجهز هستند که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در مدل‌های دنالی، یعنی نمونهٔ آزمایشی ما، به‌صورت استاندارد پیشرانهٔ قوی‌تر ۶٫۲ لیتری متعلق به کادیلاک اسکالید ارائه می‌شود. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یوکان مورد آزمایش ما در بیرون به رنگ مشکی بوده و تریم داخلی آن قهوه‌ای-بژ است. این ماشین به سامانهٔ چهارچرخ محرک به همراه پکیج ۲۹۳۵ دلاری شامل سانروف و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب، رینگ‌های ۲۲ اینچی ۲۴۹۵ دلاری، کروز کنترل تطبیقی ۸۹۵ دلاری و بستهٔ امنیتی ۴۱۰ دلاری مجهز است. همهٔ این‌ها قیمت یوکان ما را به ۷۸,۴۷۵ دلار رسانده است.

اما علت اینکه ما دوباره به سراغ یوکان رفته و آن‌را مورد آزمایش قرار داده‌ایم این است که بجای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که از ابتدای معرفی نسل کنونی یوکان یعنی از مدل ۲۰۱۵ برای نمونه‌های دنالی ارائه شده بود، حالا یوکان دنالی مدل ۲۰۱۸ به گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز شده است. البته مدل‌های ارزان‌تر یوکان یعنی نمونه‌های غیر دنالی هنوز هم از همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک سابق استفاده می‌کنند. این تغییر گیربکس موجب شده که مصرف سوخت یوکان در بزرگراه از ۱۱٫۷ لیتر به ۱۰٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کند که بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد؛ اما در آزمون شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر، مدل ۲۰۱۸ عدد ۵٫۸ ثانیه را به ثبت رساند که ۰٫۳ ثانیه بیشتر از مدل ۲۰۱۵ است اما هنوز هم برای اس‌یووی بزرگی با بیش از ۲٫۶ تن وزن، شتاب چشمگیری محسوب می‌شود.

ویژگی‌های مثبت

گیربکس جدید یوکان به‌ندرت در بین تعداد زیاد دنده‌ها دنبال دندهٔ مناسب می‌گردد و تعویض دنده‌های روان آن نیز سواری دلپذیری را فراهم می‌کند. سیستم فرمان خودرو نیز بسیار نرم عمل کرده و بدون هیچ‌گونه تعللی فرامین راننده را انجام می‌دهد. کمک‌فنرهای مگنتورلوجیکال استاندارد یوکان دنالی نیز تحسین‌برانگیز بوده و به‌خوبی از پس جذب ناهمواری‌های مسیر برمی‌آید اما کسانی که خواهان سواری حتی بهتری از این هستند می‌توانند بجای رینگ‌های ۲۲ اینچی، نمونه‌های ۲۰ اینچی و یا حتی کوچک‌تر را سفارش دهند. این در حالی است که مدل‌های غیر دنالی با رینگ‌های ۱۸ اینچی و کمک‌فنرهای معمولی ارائه می‌شوند. یوکان همچنین به‌صورت استاندارد به پکیج مناسبی از تکنولوژی‌های اتصالی هم مجهز شده که شامل مواردی چون اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه اینترنت وای فای می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های دوست‌داشتنی یوکان نیز جلوپنجرهٔ کرومی ویژهٔ مدل دنالی است که ابهت و زیبایی خاصی به نمای جلویی خودرو بخشیده است.

ویژگی‌های منفی

مسافت توقف و ترمز گیری یوکان از سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت کمی طولانی است. به‌عنوان‌مثال، اینفینیتی QX80 با وزنی بیش از ۲٫۷ تن، ظرف ۵۳ متر از این سرعت به توقف کامل می‌رسد درحالی‌که یوکان دنالی برای این کار به ۵۸ متر مسافت احتیاج دارد. این مسافتِ بیشتر، تقریباً به‌اندازهٔ طول یک یوکان است. البته در مدل XL مسافت ترمز گیری ۲ متر کمتر می‌شود. از سوی دیگر، ردیف سوم صندلی‌های یوکان فقط برای استفاده‌های ضروری مناسب است. علاوه بر این، کف صندوق بار نیز ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد که این امر قرار دادن اشیاء سنگین در صندوق را خصوصاً برای افراد کوتاه‌قد دشوار می‌کند.

البته ارتفاع زیاد کف خودرو نتیجهٔ استفادهٔ یوکان از ساختار بدنه روی شاسی است که این ویژگی خود یکی از دلایل بزرگ توانایی‌های بالای یوکان در زمینه‌هایی چون یدک کشی است؛ بنابراین ساختار بدنه روی شاسی هم خوبی و هم بدی دارد؛ و درنهایت آخرین ویژگی منفی یوکان، استفاده از پلاستیک‌های ارزان‌قیمت در سراسر کابین حتی در مدل دنالی است. علاوه بر این، طراحی و گرافیک کلی کابین این خودرو نیز در مقایسه با شیوه‌ای که این روزها توسط شرکت‌هایی مانند لینکلن و مرسدس بنز ارائه شده است، متوسط بوده و کهنه به نظر می‌رسد؛ بنابراین اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، باید بگوییم با این مبلغی که برای خرید یک جی‌ام‌سی یوکان دنالی باید پرداخت کرد، اس‌یووی‌های لوکس‌تری می‌تواند خرید.

نتیجه

به‌روزرسانی ظاهری یوکان و ارائهٔ گیربکس جدید ۱۰ سرعته برای آن، از لحاظ بازاریابی و فروش اقدامات مثبتی محسوب می‌شوند اما این تغییرات، تفاوت‌های معناداری را در یوکان دنالی مدل ۲۰۱۸ نسبت به نمونه‌های قبلی ایجاد نکرده‌اند.

 

مشخصات فنی

GMC Yukon Denali 2018

پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵٫۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴٫۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
طول ۵٫۱۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲٫۹۴ متر
وزن ۲۶۳۷ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
مصرف سوخت ۱۳٫۸ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۷۰,۴۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۸,۴۷۵ دلار

 

 

منبع: Car&Driver

مشخصات

دانـــــلود

  • 32 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها