iranzamin22.ir


جنرال موتورز اخیراً در بحث سهم پیکاپ ها از بازار حریف دیرین خود یعنی فورد را پشت سر گذاشته اما به منظور کسب عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا که در دستان پرافتخار فورد F-150 قرار دارد راه بسیار زیادی پیش رو دارد.


این کمپانی به خوبی از اعتبار بالای F-150 آگاه بوده و جای تعجبی ندارد که در زمان توسعه نسل‌های جدید شورولت سیلورادو ۲۰۱۹ و جی ام سی سیرا عمده توجهات خود را به پیکاپ بسیار محبوب فورد معطوف کرده باشد. این‌ها را مهندس ارشد پیکاپ های جنرال موتورز آقای تیم هریک به مطبوعات گفته است.


هریک در مصاحبه با رویترز خاطرنشان ساخته چندین مهندس جنرال موتورز از کارخانه روگ فورد که برای بازدید عموم باز است دیدار کرده‌اند تا ایده‌ای بهتر از چگونگی ساخت فورد F-150 با بدنه‌ای آلومینیومی به دست آورند. ظاهراً این بازدید باعث فاش شدن چندین نقطه‌ضعف شده زیرا هریک می‌گوید فورد اوقات بسیار سختی برای حل آن‌ها داشته است.


جدای از بازدید کارخانه رقیب، جنرال موتورز اقدام به خرید F-150 و جدا کردن درب‌های آن به منظور مشاهده چگونگی ساخت آن‌ها کرده است. این بررسی باعث شده مهندسان شرکت بتوانند درب‌های سبک‌تر و ارزان‌تری را با استفاده از ترکیب آلومینیوم و فولاد با کشش بالا بسازند.

Ford-F-350-Super-Duty-or-Chevrolet-Silverado-3500HD
این تمرکز روی طراحی سبک‌وزن را می‌توان روی همه‌ی بخش‌های سیلورادو و سیرا دید زیرا این پیکاپ ها دارای فریم فولادی با کشش بالا هستند که ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل می‌باشد. آلومینیوم نیز در کاپوت و درب پشتی بکار رفته درحالی‌که مدل‌های فول‌تر این دو پیکاپ دارای فنرهای کربن کامپوزیتی می‌باشند. به لطف این تغییرات، وزن پیکاپ های جنرال موتورز ۲۰۴ کیلوگرم کمتر از وزن مدل‌های سال ۲۰۱۸ می‌باشد.


سیلورادو و سیرا اهمیت فوق‌العاده زیادی برای جنرال موتورز دارند زیرا رویترز می‌گوید با فروش هر دستگاه از این خودروها حداقل ۱۷ هزار دلار سود به دست می‌آید. مدیران ارشد این خودروساز همچنین گفته‌اند:

فکر می‌کنیم ما تنها از نظر هزینه‌های آلومینیوم چندین هزار دلار مزیت در مقایسه با فورد داریم. این مزیتی بزرگ است.

مشخصات

دانـــــلود

  • 66 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها