iranzamin22.ir






سال گذشته تولید دوج وایپر به پایان رسید و خبری از نسل جدید آن نبود تا اینکه چندی پیش کار اند درایور طی گزارشی اعلام کرد که وایپر در سال ۲۰۲۰ بازخواهد گشت؛ اما متأسفانه به نظر می‌رسد این گزارش صحت ندارد زیرا سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات-کرایسلر طی نشست اعلام برنامه‌های پنج سال آیندهٔ این گروه خودروسازی گفته است که ساخت وایپر جدید در برنامهٔ این شرکت نیست.

در این رابطه مارکیونه اظهار داشته است که نسل قبلی وایپر خودروی سودآوری نبوده و امکان ساخت نسل جدید آن‌هم با پیشرانه‌ای به سبک اروپایی وجود ندارد. بااین‌حال وی گفته است که فیات-کرایسلر خوشحال خواهد شد اگر بتواند راهی برای ساخت وایپر جدید پیدا کند. هرچند این گفتهٔ مارکیونه احتمال بازگشت وایپر را مطرح کرده است اما به نظر نمی‌رسد این شرکت فعلاً برنامه‌ای برای ساخت وایپر جدید داشته باشد.

البته کنار گذاشتن وایپر از خط تولید توسط فیات-کرایسلر تعجبی ندارد زیرا هرچند این یک سوپراسپرت مشهور و پرطرفدار است اما نسل آخر آن فروش ناامیدکننده‌ای داشته است. در این رابطه آمارها نشان می‌دهند که در اولین سالی که آخرین نسل وایپر به بازار آمد یعنی سال ۲۰۱۴، تعداد ۷۶۰ دستگاه از آن در ایالات‌متحده فروخته شده است درحالی‌که در سال‌های بعدی نیز فروش این خودرو در همین حدود باقیمانده و بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه بوده است. همچنین حتی هنوز هم چندین دستگاه وایپر صفرکیلومتر در نمایندگی‌های فروش وجود دارد.

این در حالی است که نسل‌های قبلی وایپر فروش بیشتری داشتند به‌گونه‌ای که دوج بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ به‌طور میانگین سالانه حدود ۱۵۰۰ دستگاه از آن‌را به فروش می‌رساند. در سال ۲۰۰۳ نیز وایپر با ثبت فروشی بیش از ۲۱۰۰ دستگاه، رکوردی را در این زمینه به ثبت رساند. در مورد اینکه چرا نسل آخر وایپر نتوانست همانند نسل‌های قبلی پرفروش باشد، بحث‌های زیادی مطرح شده است اما برخی از منتقدان دلیل این موضوع را عدم ساخت نسخهٔ رودستر دانسته‌اند.

مشخصات

دانـــــلود

  • 81 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها