iranzamin22.ir


دوج پس از معرفی نسل جدید مدل‌های رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ هوی دیوتی، حالا در نمایشگاه شیکاگو پرده‌ها را از مدل‌های شاسی کابین (Chassis Cab) این پیکاپ نیز کنار زده است. این نسخه با ظرفیت بکسل ۱۵,۹۷۵ کیلوگرم، بیشترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را دارد و می‌تواند تا ۵,۶۷۵ کیلوگرم بار را هم روی شاسی حمل کند. مجموع وزن ناخالص این تراک‌ها نیز به ۱۹,۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

رم شاسی کابین ۲۰۱۹ در سه نسخهٔ ۳۵۰۰، ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ عرضه می‌شود که به ترتیب در کلاس‌های ۳، ۴ و ۵ تراک‌های ایالات‌متحده قرار می‌گیرند. این تراک‌ها همگی به نسخهٔ تجدیدنظر شده‌ای از پیشرانهٔ ۶٫۷ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز مجهز شده‌اند که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۳ نیوتن متر گشتاور داشته و توانایی‌های تراک‌های شاسی کابین رم را ارتقاء داده است. به گفتهٔ دوج، این پیشرانه بیشترین گشتاور را در کلاس ۴ و ۵ تراک‌ها دارد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این پیشرانهٔ دیزلی، ساخت بلوک آن از آهن گرافیتی فشرده است که موجب افزایش استحکام و کاهش ارتعاشات می‌شود. علاوه بر این، کاهش وزن ۲۷ کیلوگرمی نسبت به پیشرانهٔ نسل قبلی هم یکی دیگر از مزیت‌های این تغییر است. دیگر اصلاحاتی که در این موتور دیزلی انجام گرفته نیز شامل سوپاپ‌های اگزوز جدید، پمپ روغن جدید و پمپ آب با هوزینگ سبک‌وزن آلومینیومی می‌شود.

البته این پیشرانهٔ دیزلی به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود و رم شاسی کابین به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ ۶٫۴ لیتری V8 همی بنزینی مجهز است. این موتور در مدل ۳۵۰۰ قدرتی برابر با ۴۱۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۸۰ نیوتن متر تولید می‌کند اما در مدل‌های ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ قدرت آن به ۳۷۰ اسب بخار کاهش میابد. در مدل ۳۵۰۰ همچنین پیشرانهٔ بنزینی به تکنولوژی صرفه‌جویی سوخت مجهز است که به‌منظور کاهش مصرف سوخت تعدادی از سیلندرها را غیرفعال می‌کند.

انتقال نیروی موتورها در مدل ۳۵۰۰ به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که اولین گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد در این کلاس محسوب می‌شود. برای این مدل همچنین یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن به همراه محور توان‌دهی هم قابل سفارش است. (محور توان‌دهی یا PTO قسمتی در تراکتورها یا کامیون‌ها است که با استفاده از نیروی پیشرانه، امکان اتصال و استفاده از دستگاه‌های جانبی مثل میکسر بتن، پمپ وکیوم و… را فراهم می‌کند). مدل‌های ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ اما به‌صورت استاندارد به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند.

مدل‌های شاسی کابین رم ۲۰۱۹ در کابین و طراحی با نسل جدید پیکاپ‌های رم ۲۵۰۰HD و ۳۵۰۰HD مشترک هستند و با چهار طرح جلوپنجرهٔ مختلف، سه ترکیب مختلف لامپ‌های چراغ‌های جلو و کاپوت آلومینیومی به بازار عرضه خواهند شد. این نسخه‌های شاسی کابین در داخل نیز تکنولوژی‌های هوشمندانه، کیفیت ساخت بهتر و ویژگی‌های جذاب رم ۱۵۰۰ جدید را قرض گرفته‌اند که برجسته‌ترین آن‌ها، صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect است. همچنین رم شاسی کابین ۲۰۱۹ تنها تراک این کلاس محسوب می‌شود که کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و ترمز تریلر را به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌کند.

نسل جدید تراک‌های شاسی کابین رم با چهار طول شاسی مختلف از ۱٫۵ متر تا ۳ متر (طول از پشت کابین تا محور عقب) و چهار تیپ گوناگون شامل Tradesman، SLT، Laramie و Limited به بازار عرضه خواهند شد. این تراک‌های جدید در کارخانهٔ ساخت تراک کرایسلر در مکزیک تولید شده و از سه‌ماههٔ دوم امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد. قیمت مدل‌های مختلف این تراک‌های شاسی کابین نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

 

مشخصات

دانـــــلود

  • 9 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها