iranzamin22.ir


پس از حدود بیست سال، سرانجام سوزوکی نسل کاملاً جدید مدل جیمنی را معرفی کرد؛ اما بجای پیروی از رویهٔ این روزهای بازار که شاسی‌بلندها بجای توانایی‌های آفرود روی مسیرهای آسفالت تمرکز کرده‌اند، جیمنی تا حد ممکن دستورالعمل اصلی خود را حفظ کرده است که این یعنی همچنان از ساختار بدنه روی شاسی و اکسل‌های Soild استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها جیمنی جدید را به یکی از تواناترین و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه‌ترین اس‌یووی‌های آفرود حال حاضر بازار تبدیل کرده است.

نیروی موردنیاز این اس‌یووی ژاپنی توسط یک پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی تأمین می‌شود که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ممکن است در ظاهر این نیروی زیادی نباشد اما همین موتور کوچک خصوصاً در شرایط آفرود در کنار گیربکس کمکی ضریب سنگین استاندارد، کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد. گیربکس استاندارد جیمنی هم یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ دستی است درحالی‌که یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک نیز برای آن قابل سفارش است.

بااین‌حال شاید بزرگ‌ترین نگرانی طرفداران آفرود، نبود قفل دیفرانسیل باشد اما بجای آن سوزوکی نسل جدید جیمنی را به یک سیستم کنترل گشتاور مجهز کرده که توزیع گشتاور میان اکسل‌ها را کنترل می‌کند؛ بنابراین جیمنی آفرودر کاملاً توانایی است؛ اما آیا می‌تواند در مسیرهای آفرود، پابه‌پای تویوتا لندکروزر پیش برود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، اتوکار بین جیمنی و یک تویوتا لندکروزر پرادو سه‌در با گیربکس دستی مقایسه‌ای انجام داده که می‌توانید آن‌را در ویدئوی زیر ملاحظه کنید.

[دانلود ویدئو]

مشخصات

دانـــــلود

  • 14 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها