iranzamin22.ir

نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی






سرانجام پس از تقریباً دو دهه، ب‌ام‌و نسل دوم سری ۸ را به‌عنوان گرند تورر پرچم‌دار خود معرفی کرده است. با توجه به اینکه نسل اول سری ۸ خودرویی منحصربه‌فرد و جذاب بود، طرفداران ب‌ام‌و مدت‌زمانی طولانی منتظر بازگشت آن بودند و حالا که نهایتاً معرفی شده است، به نظر می‌رسد بهتر از آن چیزی است که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند؛ اما آیا سری ۸ جدید توانسته پا جای پای پدر پرافتخار خود بگذارد؟ برای پاسخ به این مقایسه‌ای تصویری بین نسل قدیم و جدید ب‌ام‌و سری ۸ انجام داده‌ایم.

در نمای جلویی انتخاب خودروی زیباتر بسیار سخت است زیرا این پدر و پسر در برخی موارد مشابه و در بعضی قسمت‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. به‌عنوان‌مثال دماغهٔ هردو خودرو شیب زیادی دارد به‌گونه‌ای که از بالاترین نقطه یعنی از انتهای ستون A به سمت پایین شیب پیدا کرده است؛ اما سری ۸ قدیم و جدید در قسمت‌های دیگر کاملاً باهم تفاوت دارند مانند جلوپنجرهٔ کلیوی شکل که در نسل اول بسیار کوچک است و در نسل جدید بسیار بزرگ. همچنین چراغ‌های خودروی قدیمی از نوع مخفی است اما چندین سال است که چراغ‌های مخفی منسوخ شده‌اند و به همین دلیل سری ۸ جدید از چراغ‌های معمول با تکنولوژی پیشرفتهٔ لیزری استفاده می‌کند.

در پروفیل جانبی، سری ۸ جدید کاملاً از سلف خود فاصله گرفته است چراکه در این نما به‌مراتب عضلانی‌تر و تهاجمی‌تر است. البته سری ۸ قدیمی هم به لطف فرم گوه‌ای شکل کلاسیکش، نمای جذابی دارد اما نسل جدید بسیار زیباتر و درعین‌حال اسپرت‌تر بوده و از استایل خیره‌کننده‌ای برخوردار است؛ اما نکتهٔ جالب اینکه نسبت‌های این دو خودرو در پروفیل جانبی تقریباً مشابه است.

در نمای عقبی هم سری ۸ جدید برنده است چراکه چراغ‌های عقب آن نازک، پرزرق‌وبرق و مثل قطعه‌ای تراش‌خورده است درحالی‌که چراغ‌های ماشین قدیمی مسطح، ساده و بسیار بزرگ هستند. سری ۸ جدید همچنین از گلگیرهای پف‌کرده‌ای برخوردار است که از پشت نمای اسپرتی به آن بخشیده‌اند درحالی‌که سری ۸ قدیمی فرمی ساده و معمولی دارد اما بااین‌حال هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد.

هرچند دو نسل سری ۸ در نمای بیرونی شباهت چندانی با یکدیگر نداشته و تقریباً می‌توان گفت به‌طور کامل باهم متفاوت‌اند هستند اما واقعاً شگفت‌انگیز است که این دو کوپهٔ لوکس با فاصلهٔ سنی نزدیک به بیست سال، در داخل شباهت زیادی باهم دارند. البته طرفداران ب‌ام‌و اعتراضات زیادی به کابین نسل جدید سری ۸ داشته و آن‌را بیش‌ازحد نرم و محافظه‌کارانه می‌دانند اما وقتی به کابین سری ۸ قدیمی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که کابین این خودرو الهام‌بخش طراحی نسل جدید بوده است.

به همین دلیل، در سری ۸ جدید همه‌چیز از کنسول مرکزی گرفته تا فرم کلی داشبورد و حتی شکل رو دری‌ها، همگی با الهام از نسل اول طراحی شده‌اند اما در محلی که در نسل قدیم دریچه‌های تهویه قرار گرفته‌اند، حالا در نسل جدید صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive قرار گرفته است؛ بنابراین می‌توان گفت نسل جدید سری ۸ در داخل کاملاً به نسل قبلی خود وفادار باقی ‌مانده است به‌گونه‌ای که کابین دو خودرو بسیار به هم شباهت دارد با این تفاوت که کابین نسل جدید بسیار جدیدتر و مدرن‌تر شده است.

به‌طورکلی نسل جدید سری ۸ نمای بهتری دارد. این ماشین زیباتر بوده و درعین‌حال عضلانی‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. البته ما هنوز هم دوست داریم یک سری ۸ قدیمی در پارکینگ خود داشته باشیم اما نسل جدید سری ۸ خودروی بشدت خواستنی‌تری است.

 

منبع: BMWBlog

مشخصات

دانـــــلود

  • 61 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها