iranzamin22.ir


TRD تنها شرکتی نیست که از قطعات سفارشی خود برای تویوتا پریوس فیس لیفت پرده‌برداری کرده چراکه مودلیستا نیز وسایل و قطعات جانبی خود را برای این خودروی هیبریدی محبوب معرفی کرده است.


این خودرو که در نمایشگاه توکیو حضور خواهد داشت از دو کیت بدنه سود برده است. این دو کیت بدنه آیکونیک استایل و الگانت آیس استایل نام دارند.


خب کار را با کیت دومی شروع می‌کنیم که شامل اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی و عناصر جدید سپر عقب می‌باشد. پریوس را می‌توان به عناصر کرومی روی سپر جلو و پوشش آینه‌های جانبی هم مجهز کرد. مالکان این خودرو قادرند دستگیره‌های درب کرومی، خروجی‌های اگزوز کرومی و رینگ‌های ۱۷ اینچی با طرح دو رنگ را سفارش دهند.


پکیج آیکونیک استایل مودلیستا کمی متفاوت است چراکه دارای کیت بدنه‌ی اسپورت تری است که از اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی و سپر عقب متفاوت تشکیل شده است. این خودرو دارای تریم کروم در اطراف چراغ‌های جلو و عقب نیز هست. از دیگر آپشن ها می‌توان به آنتن بال کوسه‌ای LED، پوشش آینه‌های جانبی با چراغ‌های LED و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی اشاره کرد.


افرادی که به دنبال سفارشی ساختن کابین هستند می‌توانند صندلی‌های چرم و جیر و همچنین تریم چوب را سفارش دهند. از دیگر ویژگی‌ها نیز می‌توان محیط نورانی اطراف دسته‌دنده، رکاب‌های داخلی نورانی و چراغ‌های LED داخل کابین را نام برد.

این قطعات هم‌اکنون در ژاپن قابل خریداری بوده و کیت آیکونیک استایل رنگ شده قیمت ۱۷۷۶ دلاری دارد. کیت الگانت آیس استایل ارزان‌تر بوده چراکه نمونه‌ی رنگ شده‌ی آن ۱۲۴۰ دلار قیمت دارد.


سام کاویانی: لزومی به تکرار چندباره این سخن نیست که این روزها بهای تمامی خودروها در قیاس با پارسال به نحو محسوسی بالاتر رفته است و بی‌شک چینی‌های مونتاژ داخل هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این میان، بحث مرتبط به بهای برخی از چینی‌ها در ورای این مرز و بوم از جذابیت خاصی برای عمده خوانندگان برخوردار است و ما هم در پاسخ به این نیاز، متن مختصری را به رشته تحریر در آورده‌ایم. ازآنجایی‌که نرخ فروش خودرو در بازار متنوع و رقابتی امارات و شهر دوبی معیاری برای آحاد خریداران وطنی است ما نیز اولویت را در این لیست به سایت‌های خرید و فروش در این کشور داده‌ایم.


همان‌طور که شاهد هستید در جدول ذیل ارقام مربوط به قیمت چند خودروی چینی مدل ۲۰۱۹ درج شده است؛ با توجه به این نکته که ارقام درج شده اغلب مربوط به قوی‌ترین و مجهزترین مدل از آن خودروست. بدیهی است که مدل‌های ساده‌تر بهای بس نازل‌تری دارند. برای مثال، قیمت نسخه پایه ام جی ۳۶۰ معادل ۳۷,۱۰۰ درهم (۱۰,۱۰۰ دلار) بوده و یا نسخه پایه ام جی RX5 به بهای ۵۸,۵۰۰ درهم (۱۴,۴۰۰) در بازار امارات عرضه می‌شود. نسخه پایه بورگوارد BX5 هم با رقمی معادل ۸۴,۰۰۰ درهم (۲۲,۹۰۰ دلار) در این بازار برچسب خورده است.

نام خودرو نوع پیشرانه قیمت به درهم تبدیل به دلار
چری آریزو ۵ ۱٫۵ لیتری طبیعی ۴۱,۹۰۰ ۱۱,۴۰۰
چری تیگو ۵ ۲ لیتری طبیعی ۵۷,۹۰۰ ۱۵,۸۰۰
ام‌وی‌ام X33s ۲ لیتری طبیعی ۴۵,۰۰۰ ۱۲,۲۵۰
چری تیگو ۷ ۱٫۵ لیتری توربو ۶۲,۳۰۰ ۱۷,۰۰۰
جک S3 ۱٫۶ لیتری طبیعی ۴۷,۱۰۰ ۱۲,۸۰۰
چانگان CS35 ۱٫۶ لیتری طبیعی ۶۳,۰۰۰ ۱۷,۱۵۰
هاوال H2 ۱٫۵ لیتری توربو ۵۹,۹۰۰ ۱۶,۳۰۰
هاوال H9 ۲ لیتری طبیعی ۱۰۹,۹۰۰ ۲۹,۱۰۰
هاوال H6 نیو ۱٫۵ لیتری توربو ۷۹,۹۰۰ ۲۱,۷۵۰
جیلی GC6 ۱٫۵ لیتری طبیعی ۲۹,۵۰۰ ۸,۰۰۰
ام جی ۳۶۰ ۱٫۵ لیتری طبیعی ۴۷,۹۰۰ ۱۳,۰۰۰
ام جی RX5 ۲ لیتری توربو ۶۹,۹۰۰ ۱۹,۰۰۰
بورگوارد BX5 ۱٫۸ لیتری توربو ۹۹,۷۵۰ ۲۷,۱۵۰
بورگوارد BX7 ۲ لیتری توربو ۱۳۱,۲۵۰ ۳۵,۷۰۰

 


دسته‌ای از خودروهای چینی مدل ۲۰۱۹ هم صرفاً در بازار کشور مصر عرضه می‌شوند که قیمت برخی از آنها در جدول ذیل آورده‌ایم.

نام خودرو نوع پیشرانه قیمت به پوند مصر تبدیل به دلار
ام‌وی‌ام ۵۵۰ ۱٫۵ لیتری ۱۶۰,۰۰۰ ۸,۹۰۰
فوتون تانلند ۲٫۴ لیتری ۲۶۳,۰۰۰ ۱۴,۶۰۰
برلیانس V5 ۱٫۶ لیتری ۲۶۰,۰۰۰ ۱۴,۴۵۰
بایک اسنوا X25 ۱٫۵ لیتری ۱۹۹,۰۰۰ ۱۱,۱۰۰
هایما S5 ۱٫۵ لیتری توربو ۳۱۰,۰۰۰ ۱۷,۲۵۰
BYD F3 ۱٫۵ لیتری ۱۸۵,۰۰۰ ۱۰,۳۰۰
کوپا T210 ۱٫۵ لیتری توربو ۳۹۶,۰۰۰ ۲۲,۰۰۰

 

توضیحات: ام‌وی‌ام ۵۵۰ در بازار مصر نام چری ENVY عرضه می‌شود و ام‌وی‌ام X33s هم در بازار امارات با نام چری تیگو ۳٫ کراس‌اوور کوپا T210 هم در بازار مصر با نام زوتی T600 عرضه می‌شود.


منابع:

YALLAMOTOR.COM

Halta2ee.COM


سدان ها در سال‌های اخیر به خاطر استقبال زیاد مشتریان از کراس اوورها و شاسی بلندها به محاق رفته‌اند. این تغییر ذائقه و تقاضای مشتریان به حدی چشمگیر بوده که فورد و جنرال موتورز مجبور شده‌اند برخی از سدان های خود را به‌طور کامل بازنشسته کنند.


علیرغم این حرکت رو به افول، برخی سدان ها همچنان فروش خوبی را تجربه می‌کنند. اگرچه آمار فروش نهایی سال ۲۰۱۸ بازار آمریکا منتشر نشده اما The Motley Fool لیستی از پرفروش‌ترین سدان های آمریکا تا به اینجای سال را منتشر کرده که مرور آن خالی از لطف نیست. باهم این لیست را از نظر می‌گذرانیم.

  1. تویوتا کمری


چندین دهه است که تویوتا کمری به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان های آمریکا مطرح بوده و مشتریان نیز به خاطر ترکیب مناسب راحتی و اطمینان از کمری استقبال کرده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهند کمری تا نوامبر سال جاری فروش ۳۱۴۳۴۶ دستگاهی داشته که افت بیش از ۸ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد.

  1. هوندا سیویک

2019 Honda Civic Si Sedan
خانواده‌ی سیویک در سال‌های اخیر گسترش یافته و هم‌اکنون این خودرو به فرم‌های سدان، کوپه و هاچبک عرضه می‌شود. البته که جالب‌توجه‌ترین نسخه‌ی سیویک از نوع تایپ R با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۳۰۶ اسبی می‌باشد.

به لطف مدل‌های گسترده که از نسخه‌ی ارزان و جادار گرفته تا مدل پرفورمنس را شامل می‌شود، هوندا فروش ۲۹۹۳۷۶ دستگاهی از سیویک ها را در سال جاری داشته است. البته این میزان فروش نشان دهنده‌ی افت سنگین ۱۳٫۴۵ درصدی نسبت به سال پیش می‌باشد.

  1. تویوتا کرولا


تویوتا اخیراً از نسل جدید کرولا رونمایی کرده و این خودرو آرزوهای فراوانی در سر دارد. کرولا سال پیش رقابت تنگاتنگی با سیویک داشت و اگرچه فاصله فروش آن با سیویک حدود ۲۱ هزار دستگاه است که حاکی از افت نسبت به سال پیش می‌باشد اما طراحی به‌روز کرولا می‌تواند آب رفته را به جوی بازگرداند.

  1. هوندا آکورد


هوندا آکورد جدید بزرگ‌تر و لوکس‌تر از نسل قبل بوده و همه‌ی ما تحت تأثیر این خودرو قرار گرفته‌ایم. متأسفانه طراحی جدید این خودرو به افزایش فروش آن کمکی نکرده زیرا هوندا تنها ۲۶۲۴۴۴ دستگاه آکورد را تا ماه نوامبر فروخته که افت ۱۲٫۶۸ درصدی را تا به امروز نشان می‌دهد.

  1. نیسان سنترا


نیسان در حال کار روی نسل جدید سنتراست اما نسل فعلی هنوز هم طرفدار دارد. به خاطر قیمت پایه‌ی کمتر از ۱۸ هزار دلار، تعداد ۱۹۵۴۷۹ دستگاه از این خودرو به خانه‌ی مشتریان جدید راه یافته است.

  1. نیسان آلتیما


آلتیما افت فروش حدود ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش تجربه کرده اما بخشی از آن می‌تواند به خاطر معرفی نسل جدیدش در نمایشگاه نیویورک باشد. صرف‌نظر از این موضوع، نسل جدید آلتیما هم‌اکنون موجود بوده و بهبودهای فراوانی نسبت به قبل پیش را نشان می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کابین باکیفیت‌تر، سیستم چهار چرخ محرک سفارشی و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی جدید مجهز به تکنولوژی کمپرس متغیر اشاره کرد. این پیشرانه قدرت ۲۴۸ اسبی و گشتاور ۳۷۹ نیوتون متری دارد.

  1. هیوندای الانترا


الانترا فیس لیفت از پاییز سال جاری وارد بازار شده اما مدل قبلی فروش ۱۸۵۳۳۹ دستگاهی داشته که خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما خب یکی از معدود سواری‌هایی است که افزایش فروش را تجربه کرده است.

  1. فورد فیوژن

2018 Ford Fusion exterior
خب این یک مورد عجیب است… فورد در حال برنامه‌ریزی برای حذف پرفروش‌ترین سدان خود در آمریکاست. این خودرو تا ماه نوامبر فروش ۱۵۷۵۴۸ دستگاهی داشته که حاکی از افت ۱۸ درصدی می‌باشد. فورد تصمیم گرفته روی تولید نسل جدید فیوژن سرمایه‌گذاری نکند.

  1. شورولت کروز


عجایب خودروسازان آمریکایی همچنان ادامه دارد چراکه پرفروش‌ترین سدان جنرال موتورز نیز علیرغم فروش مناسب آینده‌ی درخشانی نخواهد داشت. اگرچه کروز همچنان فروش خوبی دارد اما افت فروش ۲۰ درصدی آن در سال جاری جنرال موتورز را مجبور به بازنگری در آینده‌ی این خودرو کرده است.

  1. شورولت مالیبو


یکی از معدود سدان هایی که از خشم جنرال موتورز فرار کرده مالیبو است که رقیب فورد فیوژن می‌باشد. اگرچه این خودرو به اندازه‌ی کمری یا آکورد محبوب نیست اما تولید آن تا چند سال آینده ادامه خواهد یافت.

دانلود آهنگ مجید خراطها چشمام

  • دسته‌بندی نشده
  • دی ۹, ۱۳۹۷
بدون دیدگاه

این مطلب از وب سایت دان موزیک • دانلود آهنگ. انتشار گردید.

دانلود آهنگ مجید خراطها چشمام

در این پست می توانید آهنگ مجید خراطها چشمام را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ مجید خراطها چشمام

download song | Singer: Majid Kharatha | Song name: Cheshmam  | With the text song Share To Majid Kharatha-Cheshmam Mo on your social network

خواننده نام آهنگ تنظیم دسته بندی
مجید خراطها چشمام حمید احدی ترانه غمگین

 

تکس موزیک مجید خراطها چشمام

 

🎵 یه وقتایی هرچی صداتو میبری 🎵

🎵 بالاتر کمتر صداتو میشنون 🎵

🎵 اما یه وقتا چشماته که داد میزنه … 🎵

🎵 الان چشمام باهات حرف داره 🎵

🎵 یه دقیقه تو چشام نگاه کن هیچی نگو 🎵

🎵 چشمامو میبینی میبینی داغونم 🎵

🎵 داغونه این خونه خونه دلتنگه 🎵

🎵 خونمون دلتنگه دلتنگ چشماتو چشماتو 🎵

🎵 میبینم میبینم سردی تو چه خونسردی 🎵

🎵 انگار اصلا نمیدونی با خودم گیرم 🎵

🎵 از چی دلگیرم تو خودم میرم 🎵

🎵 ولی چشمات که میدونه تو 🎵

🎵 یه بی اعصاب من یه دیوونه من بی تقصیرم 🎵

🎵 انگار اصلا نمیدونی با خودم گیرم 🎵

🎵 از چی دلگیرم هی تو خودم میرم 🎵

🎵 ولی چشمات که میدونه تو یه 🎵

🎵 بی اعصاب من یه دیوونه من بی تقصیرم 🎵

🎵 چشمامو میبینی میبینی داغونم 🎵

🎵 داغونه این خونه خونه دلتنگه 🎵

🎵 خونمون دلتنگه دلتنگ چشماتو چشماتو میبینم 🎵

🎵 میبینم سردی تو چه خونسردی 🎵

 

 

دانلود آهنگ مجید خراطها چشمام


پیرو معرفی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، تویوتا از قطعات سفارشی TRD برای پریوس فیس لیفت پرده‌برداری کرده است.


این قطعات و وسایل جانبی که هم‌اکنون در ژاپن عرضه می‌شوند اکثراً روی تغییر ظاهر پریوس فیس لیفت تمرکز داشته‌اند. به همین خاطر مشتریان می‌توانند اسپویلر جلوی گیرا، رکاب‌های جانبی متفاوت و سپر عقب اصلاح شده یا دیفیوزری مرکزی را سفارش دهند. تویوتا همچنین آینه‌های جانبی آئرودینامیک، ورودی‌های هوا و عناصر مشکی برای سپر جلو را عرضه می‌کند.


از دیگر قطعات و وسایل جانبی می‌توان به دیفیوزر نصب شده در سقف، سیستم اگزوز دوبل و محافظ سپر عقب با برند TRD اشاره کرد. مالکان همچنین می‌توانند عناصر متمایز روی دستگیره‌های درب و رینگ‌های آلومینیومی با ابعاد ۱۵ تا ۱۸ را خریداری نمایند.


قطعات آئرودینامیکی یاد شده به‌صورت جداگانه و همچنین به عنوان جزوی از پکیج هم عرضه می‌شوند و خریداران قادرند این قطعات را با پرداخت هزینه‌ی اضافی به‌صورت رنگ شده از تویوتا دریافت کنند.


تغییرات رخ داده در کابین ملایم‌تر هستند و تنها سه آپشن در دسترس می‌باشند. این موارد شامل کلید استارت TRD، آفتاب‌گیر و جعبه وسایل با هزینه‌ی ۸۱ دلار می‌باشند.


بهبودهای صورت گرفته در پرفورمنس پریوس نیز ناچیز هستند و شامل کنترل نوربالا و… می‌باشند. اگرچه این قطعات را هم‌اکنون می‌توان خرید اما تویوتا در نمایشگاه توکیو و با نمایش برخی از آن‌ها سعی خواهد کرد توجهات مشتریان را به خود جلب کند.

خب حالا که صحبت از پریوس است باید گفت مدل ۲۰۱۹ این خودرو برای اولین بار با سیستم چهار چرخ محرک هم در آمریکا عرضه می‌شود. این خودرو که پریوس AWD-e نام دارد از پیشرانه‌ی الکتریکی اضافه‌ای برخوردار است که تا سرعت ۶۹ کیلومتر در ساعت نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.


نسل جدید شاسی‌بلند افسانه‌ای مرسدس G کلاس چند ماهی است که معرفی شده اما اشتوتگارتی‌ها ریشه‌های انعطاف و کاربردی این خودرو را که به اواخر دهه ۷۰ میلادی بازمی‌گردد فراموش نکرده‌اند. جدای از طراحی جعبه‌ای شکل نمادین، این خودروساز توانایی‌های آفرود G کلاس را حفظ کرده و بنابراین شما می‌توانید با این خودرو تقریباً به هرجایی که می‌خواهید سر بزنید.

با وجود دنده‌سنگین و سه دیفرانسیل قفل شونده ۱۰۰ درصدی، مرسدس G کلاس در بحث آفرود حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. برای معدود افرادی که می‌خواهند با این شاسی‌بلند به دل جنگ و کوه و… بزنند، مرسدس ویدئویی آموزشی منتشر کرده و در آن طریقه‌ی استفاده از این خودرو در زمین‌های گلی را شرح داده است.


ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ارتفاع خودرو از سطح زمین که در ویدئو به آن اشاره شده به ارتفاع اکسل‌ها از سطح زمین اشاره می‌کند. این ارتفاع در مقایسه با ارتفاع ۲۴٫۱ سانتی‌متری نسل پیشین G کلاس ۶ میلی‌متر بهبود یافته است. خودرویی که در ویدئو مشاهده می‌کنید از نوع G500 مجهز به لاستیک‌های متفاوت بوده و راننده‌ی آن نیز جسی کامبز است که به عنوان سریع‌ترین بانوی روی چهار چرخ شناخته می‌شود. او پس از ثبت سرعت ۴۴۰ کیلومتر در ساعت سال ۲۰۱۳ به این عنوان نائل آمده است.


جسی کامبز با فعال کردن دنده‌سنگین و همچنین قفل دیفرانسیل‌های مرکزی و عقب آماده‌ی یک آفرود سبک شده است. مسیر در نظر گرفته خیلی توانایی‌های G500 را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد زیرا خودرو مشکلی در مواجه شدن با آن‌ها نداشته و راننده نیز با حداکثر کشش مسیر را دنبال می‌کند و البته فشار مناسبی هم روی پدال گاز وارد می‌نماید.


مرسدس اخیراً اقدام به گسترش خانواده‌ی G کلاس و معرفی نسخه‌ی دیزلی G350d در اروپا کرده است. نهایتاً هم احتمال تولید مدل AMG G63 S و شاید نسخه‌ی لوکس مایباخ وجود دارد ولی زمان همه‌ی این‌ها را مشخص خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]


سبد محصولات پرفورمنس هیوندای سرانجام با عرضه‌ی ولوستر N 2019 به آمریکا رسید.

هیوندای ولوستر N مدل 2019
این خودرو که برای رقابت با هاچبک های اسپورتی همچون فولکس‌واگن گلف GTI طراحی شده بهای پایه‌ی ۲۷۷۸۵ دلاری داشته و از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متر سد می‌برد. بررسی‌های اولیه‌ی این خودرو با بازخوردهای کاملاً مثبتی همراه بوده‌اند اما ولوستر N در برابر هوندا سیویک تایپ R چگونه عمل خواهد کرد؟


خب این قضیه کمی مشابه مقایسه سیب با پرتقال است اما سیویک تایپ R از نظر پرفورمنس دست برتر را دارد چراکه پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن خروجی ۳۰۶ اسبی و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متی دارد. البته این خودرو کاملاً گران‌تر از رقیب کره‌ای می‌باشد چراکه قیمت آن از ۳۵۷۰۰ دلار آغاز می‌شود. به این ترتیب تایپ R چند هزار دلار گران‌تر از نسخه‌ی پرچم‌دار ولوستر N مجهز به پرفورمنس پکیج می‌باشد. این نسخه از ولوستر N خروجی ۲۷۵ اسبی و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری را نشان می‌دهد.


بدون روده‌درازی بیشتر بیایید به مقایسه این دو خودرو بپردازیم. کار را با سیویک تایپ R آغاز می‌کنیم که بنا به گفته‌ی KBB دارای تمامی اجزای لازم برای نمایش یک فیلم پرفورمنس کامل می‌باشد. قدرت بیشتر این خودروی اسپورت ژاپنی باعث می‌شود تایپ R به آسانی در مسابقه درگ از عهده‌ی هیوندای برآید.

ولوستر N هم چیزی از سیویک تایپ R کم ندارد و از تغییرات ظاهری بدنه به منظور تمایز با نسخه‌های استاندارد بهره‌مند است. یکی از چشمگیرترین تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه استاندارد ولوستر سیستم اگزوز اسپورتی است که صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند.

اگرچه ولوستر N نقاط قوت زیادی دارد اما کابین آن کمی ناامید کننده است زیرا متریال بکار رفته در آن به خوبی متریال کابین سیویک نیستند. بدون هرگونه تعجبی، صندلی‌های عقب نیز کاملاً تنگ هستند.


اما در طرف دیگر به هندلینگ می‌رسیم که هر دو خودرو در این بخش می‌درخشند. البته سیویک تایپ R از نظر تجربه‌ی رانندگی بهتر از محصول هیوندای نشان می‌دهد.


خب برنده‌ی این مقایسه کیست؟ KBB می‌گوید رانندگان هر دو خودرو را فوق‌العاده می‌دانند هرچند هر یک از آن‌ها در زمینه‌های متفاوتی خوب نشان می‌دهند.

[دانلود ویدئو]


سوزوکی دست روی دست گذاشتن و تماشای پروژه‌های تیونینگ جیمنی جدید را کنار گذاشته است.

این خودروساز ژاپنی هم‌اکنون و برای اولین بار از کانسپت های سفارشی مبتنی بر آفرودر کوچک اما بامزه‌ی خود پرده‌برداری کرده است. این دو خودروی مفهومی که چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد عجیب و جذاب هستند.


اولین کانسپت جیمنی سوروایو نام داشته و بر پایه‌ی مدل ژاپنی این خودرو بنا شده است. خودروی موردبحث از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۰٫۶۶ لیتری توربو سود برده و بنابراین در کلاس Kei کارها قرار می‌گیرد. همان‌طور که از نام و ظاهر خودرو برمی‌آید، این خودروی خشن برای کاربری در شرایط سخت طراحی شده است.

از جمله ویژگی‌های شاخص جیمنی سوروایو می‌توان به محافظ چراغ‌های جلو، سپر جلوی فولادی با وینچ و قلاب بکسل، رول کیج بیرونی، حذف شیشه عقب و رینگ‌ها و لاستیک‌های آفرود اشاره نمود. این خودرو به نظر کاملاً آماده‌ی آفرود بوده هرچند که قدرت پیشرانه‌ی آن ۶۳ اسب بخار است.


دومین پروژه‌ی مفهومی سوزوکی بر پایه‌ی جیمنی سیرا بنا شده است. سیرا مدل پهنی است که در دیگر بازارها و با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری فروخته می‌شود. این مفهومی جالب جیمنی سیرا پیکاپ استایل نام داشته و از استایل رترو و از پانل های چوبی در کناره‌ها استفاده می‌کند.

این پیکاپ کوچولو و بامزه دارای جلوپنجره‌ی همرنگ با بدنه، سپر جلوی خشن با قلاب‌های بکسل و چراغ‌های LED اضافی نصب شده روی سقف می‌باشد. سوزوکی جزئیاتی درباره‌ی این خودرو منتشر نکرده اما فکر نمی‌کنیم که این کوچولو بتواند بیشتر از چند جعبه و کوله‌پشتی را حمل کند.


جدای از دو کانسپت یاد شده، سوزوکی از سوئیف اسپورت Yellow Rev هم پرده‌برداری خواهد کرد. ظاهراً همه‌چیز این خودرو به رنگ زرد آن محدود می‌شود.


از گنجه‌ی مرموز بخش تحقیق و توسعه‌ی پورشه خودروهای پیش‌تولیدی زیادی به بیرون آمده‌اند و این پروتوتایپ ها باعث شکل‌گیری برخی از نمادین‌ترین خودروهای دنیا شده‌اند.


این خودروساز آلمانی تصمیم گرفته ۵ نمونه از این پروتوتایپ ها را به ما معرفی کند. کار با پورشه ۹۸۴ آغاز می‌شود که یک رودستر جمع‌وجور، سبک‌وزن و آئرودینامیک می‌باشد.


این خودرو تنها ۸۸۰ کیلوگرم وزن داشته و از پیشرانه‌ای ۱۳۵ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی سود می‌برده است. هدف این خودرو رسیدن به مشخصات رانندگی دینامیک و مقاومت کم در برابر هوا بوده و البته تمرکز زیادی روی استفاده از پیشرانه‌ی قوی‌تر وجود نداشته است.


اما خودرویی که بر پایه‌ی اولین نسل پورشه کاین شکل گرفته نسخه‌ی کابریوی این شاسی‌بلند است. این خودرو دارای رول بار تارگاست که پورشه آن را ویژگی متمایز طراحی کاین می‌خواند و البته دو نمونه از آن با طراحی متفاوت در بخش عقب تولید کرده است.


واضح است که پورشه کاین کابریو هرگز به خط تولید راه نیافت. پورشه ۹۱۱ کررا ۳٫۲ رودستر ۱۹۸۷ نیز سرنوشتی مشابه کاین کابریو داشته است. این خودرو از طراحی تک‌نفره‌ی روباز سود برده و دارای پوشش پلاستیکی برای کاکپیت بوده است.


از طرف دیگر پورشه پانامریکانا را داریم که در سال ۱۹۸۹ و به عنوان هدیه‌ای برای فری پورشه ساخته شده است. طراحی این خودرو در عرض چند ماه تکمیل شده و دارای سقف زیپی بوده که در صندوق جای می‌گرفت. این نسخه‌ی پیش‌تولیدی دارای قدرت ۲۵۰ اسبی و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعتی بوده است.


اما متمایزترین پروتوتایپ از نظر پورشه یک خودروی بسیار مخصوص است که اساساً راه را برای تولید یکی از افسانه‌ای‌ترین محصولات تاریخ این برند باز کرد. این خودرو دارای قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی بوده و در سال ۲۰۱۲ به برخی خبرنگاران نمایش داده شد. برای دیدن این خودرو حتماً ویدئو را تماشا بفرمایید.

[دانلود ویدئو]


بخش خودروهای ویژه‌ی مک لارن MSO کارهای ساخت کلکسیون متشکل از سه خودروی سفارشی ۷۲۰S کوپه را به اتمام رسانده است. این پروژه توسط مک لارن بروکسل و به منظور گرامیداشت اولین پیروزی این شرکت در فرمول ۱ و گرند پری بلژیک ۱۹۶۸ سفارش داده شده است.


اما کسی که این قهرمانی را به دست آورد کسی نبود جز بروس مک لارن که پشت فرمان یک دستگاه مک لارن M7A قرار داشت. این خودرو از همان رنگ مشهور نارنجی پاپایا استفاده می‌کرد. بروس مک لارن یکی از سه راننده‌ای است که یک گرندپری را با خودروی طراحی خود برنده شده است.


اما هر یک از این سه خودروی سفارشی ۷۲۰S اسپا ۶۸ دارای رنگ نارنجی سفارشی MSO هستند که ما را به یاد همان پوشش بدنه‌ی خودروی برنده‌ی فرمول ۱ سال ۱۹۶۸ می‌اندازد. از دیگر ویژگی‌های خاص این خودرو می‌توان به طرح نقره‌ای‌رنگ پیست ۱۴ کیلومتری اسپا فرانکوشمپس اشاره کرد. این تصویر را می‌توان روی قوس چرخ عقب و در پشت‌سری‌های صندلی‌ها مشاهده کرد.


علاوه بر این پوشش‌های فیبر کربنی رکاب‌ها نیز در این خودروها به چشم می‌خورند که در توصیف آن‌ها آمده است: “اولین راننده‌ی برنده در مسابقات فرمول ۱ گرند پری بلژیک در ژوئن سال ۱۹۶۸ – بروس مک لارن” خریداران خوش‌شانس این سه خودرو حتی کلید استارت نارنجی‌رنگ با نوشته‌ی اسپا ۶۸ را دریافت خواهند کرد.


در مقابل رنگ نارنجی روشن بدنه، رینگ‌های سفارشی ۵ پره دوبل هم با رنگ مشکی به چشم می‌خورند. همین تضاد بیشتر را می‌توان در کابین دید جایی که دوخت‌های نارنجی مک لارن روی صندلی‌ها، پانل درب‌ها و کنسول مرکزی دیده می‌شوند.

مشتریان بالقوه‌ای که به خرید این سه خودروی خاص علاقه دارند باید عجله کنند چراکه دو تا از آن‌ها قبلاً به فروش رفته و تنها یک دستگاه برای فروش موجود است.

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها