iranzamin22.ir

نرم افزار های مورد نیاز

تبلیغات متنی







معمولاً سدان‌های لوکس خودروهای راحتی هستند و سواری بدون تنشی را ارائه می‌کنند اما برای اینکه راحت‌ترین سدان‌های لوکس بازار مشخص شوند، کانسومر ریپورتز اخیراً آزمایشی را انجام داده است. بدین منظور، این سازمان سدان‌های لوکس مختلفی را در مسیری به طول ۴۸ کیلومتر که حاوی جاده‌های گوناگون با شرایط نامساعد بوده موردبررسی قرار داده است. آزمایش‌ها با سرعتی معین انجام گرفته و خودروها بر اساس اینکه تا چه حد نواقص جاده را مدیریت می‌کنند، رتبه‌بندی شده‌اند.

بدیهی است که مرسدس بنز S کلاس در صدر این لیست قرار گرفته است. به گزارش کانسومر ریپورتز، S کلاس سواری باشکوه و متینی دارد و حتی با تعلیق استاندارد، به نظر می‌رسد نقص‌های جاده ناپدید شده‌اند. این سدان لوکس آلمانی راحت‌ترین خودرویی است که تاکنون توسط کانسومر ریپورتز مورد آزمایش قرار گرفته است.

پس از S کلاس، رقیب اصلی آن یعنی ب‌ام‌و سری ۷ قرار گرفته است. متأسفانه سری ۷ سواری کاملاً نرمی که از یک سدان بزرگ لوکس انتظار می‌رود را ارائه نمی‌کند و در هنگام حرکت با سرعت‌های پایین نیز ضربه‌های ناشی از دست‌اندازهای تیز را به کابین منتقل می‌کند.

در جایگاه سوم این رقابت بازهم سدانی آلمانی یعنی نسل قبلی آئودی A6 قرار گرفته است. البته این خودرو به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از دو خودرو قبلی است. A6 مانند دیگر محصولات ارباب حلقه‌ها، سواری راحتی دارد که در سرعت‌های پایین خشک و سفت احساس نمی‌شود.

طبق رتبه‌بندی‌هایی که در این آزمایش توسط کانسومر ریپورتز انجام گرفته، به ترتیب در رتبه‌های بعدی سدان‌های لینکلن کانتیننتال، آئودی A8، جنسیس G90، ب‌ام‌و سری ۵ و کادیلاک CT6 قرار گرفته‌اند. در این آزمایش اما سدان ارزان‌تر مرسدس بنز یعنی C کلاس در پایین‌ترین رتبه قرار گرفت.

البته بااین‌حال، کانسومر ریپورتز گفته است که این خودرو تجربهٔ رانندگی ایده‌آلی از ترکیب راحتی و عملکرد ارائه می‌کند؛ اما با وجود این تمجید، انتقاداتی به لاستیک‌های پنچررو C کلاس وارد شد که هنگام عبور از روی چاله‌ها، اثرات ناخوشایندی دارند.

بنابراین درحالی‌که که قیمت C کلاس از ۴۰,۲۵۰ دلار آغاز می‌شود، خریداران می‌توانند در بین خودروهای غیر لوکس، سدان‌های راحت‌تری پیدا کنند که به‌طور قابل‌توجهی قیمت کمتری نسبت به C کلاس دارند. در این رابطه کانسومر ریپورتز به‌طور خاص شورلت ایمپالا و فورد فیوژن را پیشنهاد می‌کند.






فرمول E دیگر میدان تیم‌های مستقل نیست. خودروسازان مطرح جهانی نیز به این سری مسابقات الکتریکی توجه نشان داده‌اند؛ اما اگر سازنده محصولات سوپر اسپورت و تولید محدود وارد فرمول E شوند اوضاع چگونه خواهد بود؟ جدیدترین رندرهای منتشر شده از این گونه خودروها ایده‌ی جالبی را نشان می‌دهد.


این رندرها حاصل تلاش خلاقانه طراح صنعتی به نام نیکیتا آکسیونوف بوده و خودروهای مسابقه‌ای آینده‌ی خودروسازانی همچون مک لارن، فراری، لامبورگینی، بوگاتی و بنتلی را در صورت حضور در فرمول E نشان می‌دهد؛ و از نظر ما حاصل کار کاملاً زیبا و هیجان‌انگیز می‌باشد.


البته به نظر می‌رسد احتمال حضور سه برند آخر یاد شده در فرمول E کم است زیرا هر چه زیر چتر حمایتی گروه فولکس‌واگن قرار دارند؛ اما ولفسبورگی ها ثابت کرده‌اند با رقابت برندهای هم‌خانواده در سری مسابقات موتور اسپورت مشکل چندانی ندارند؛ مثلاً باید به پورشه و آئودی اشاره کنیم که در مسابقات استقامت جهانی حضور داشته‌اند. جالب آنکه هر دو شرکت برنامه‌های خود برای کنار کشیدن از لمانز را اعلام کرده‌اند و بجای آن روی فرمول E تمرکز کرده‌اند. خب پس چرا برندهایی همچون بنتلی، لامبورگینی و حتی بوگاتی در این زمین بازی نکنند؟!


شاید احتمال حضور مک لارن و فراری در فرمول E خیلی بالا نباشد زیرا هر دو در فرمول ۱ حضور دارند؛ اما همین کار را مرسدس و رنو انجام داده‌اند و در هر سری مسابقات حضور دارند.


جگوار و ب ام و به همراه آئودی، پورشه و مرسدس تیم‌هایی را روانه فرمول E کرده‌اند. ماهیندرا، ونچوری، NextEV/NIO و برند DS پژو-سیتروئن نیز دیگر تیم‌های این مسابقات را تشکیل می‌دهند؛ و رنو نیز می‌خواهد برنامه‌های موتور اسپورت خود را به نیسان انتقال دهد. اگر خودروسازان دیگری هم در فرمول E حضور پیدا کنند تعجب نخواهیم کرد.

تبدیل BMW X5 به آفرودری لجام گسیخته!

بدون دیدگاه






تمام آن چیزی که برای لذت بردن از آفرود نیاز دارید یک ب‌ام‌و X5 قراضه و چند دوست دیوانه برای کمک هستند!


ب‌ام‌و X5 E53 یک مدل نمادین برای این خودروساز باواریایی بود زیرا باعث شد این خودروساز وارد دسته شاسی‌بلندسازها شود. این خودرو یکی از اسپورت‌ترین شاسی‌بلندهای بازار در زمان عرضه محسوب می‌شد و ب‌ام‌و آن را خودروی دینامیک و اسپورت می‌نامید. البته X5 نسل اول از نظر قابلیت‌های آفرود خیلی شاخص نبود.


اما بازگردیم به پروژه خودمان! این پروژه با خودرویی آغاز شده که احتمالاً به‌صورت اسقاطی رها شده بود اما پس از آن بود که این جوانان روس جان تازه‌ای به X5 بخشیدند. بخش‌هایی همچون سقف، شیشه جلو، فریم شیشه‌های جانبی و… دیگر در خودرو وجود ندارند تا به این ترتیب آفرودر دیوانه‌وار ما کامل شود.

بجای سقف خودرو میله سقفی نصب شده و همچنین لاستیک‌های آفرود بزرگ نیازمند برخی تغییرات و برش‌ها در گلگیرها بوده‌اند. این ب‌ام‌و X5 هم‌اکنون زندگی تازه‌ای یافته و نتیجه نهایی برای برخی افراد شگفت‌انگیز و برای برخی دیگر نیز افتضاح می‌باشد.


ما نمی‌دانیم که آیا قوای محرکه نیز دست‌کاری شده است یا خیر اما گفته می‌شود این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری استفاده می‌کند. حدس می‌زنیم بدنه‌ای سبک‌تر به همراه پیشرانه‌ای ۸ سیلندر باعث ایجاد توانایی بهتری برای عبور از مناطق سرسخت شود. حتی اگر پیشرانه هم دست نخورده باقی بماند بازهم این X5 توانایی آفرود بهتری خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

تجربه رانندگی با هوندا CR-V جدید

بدون دیدگاه


هوندا می‌گوید پنجمین نسل CR-V مهم‌ترین خودروی جدیدی است که امسال عرضه خواهد کرد. به عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای جهان، CR-V منبع بزرگ تجاری برای این برند ژاپنی بوده و در سال ۲۰۱۷ و در قاره سبز عملکرد آن از نظر فروش کاملاً قابل‌توجه بوده است.

هوندا CR-V
بی‌شک مهم‌ترین نقطه صحبت درباره نسل جدید هوندا CR-V فقدان پیشرانه دیزلی است. ما می‌توانیم فضای کنونی دنیای خودرو درباره پیشرانه‌های دیزلی را دلیل عرضه این شاسی‌بلند پرچم‌دار با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی VTEC در اروپا بدانیم. این پیشرانه تنها گزینه در دسترس بوده و در سال ۲۰۱۹ نیز نمونه‌ای هیبریدی با میزان آلایندگی کمتر عرضه خواهد شد.

هوندا CR-V
نسخه‌های دیفرانسیل جلو و گیربکس دستی CR-V در دسترس هستند اما محبوب‌ترین گزینه این شاسی‌بلند گیربکس CVT خواهد بود که قدرت را به چهار گوشه خودرو خواهد فرستاد. هوندا می‌گوید مدل‌های فول تر این خودرو فروش بیشتری داشته بنابراین مدل پرچم‌دار بازار اروپا که در تست ما هم حضور داشته تقریباً نشان دهنده همان خودرویی است که اواخر سال جاری در نمایندگی‌های هوندای اروپا حاضر خواهد بود.

هوندا CR-V
پنجمین نسل شاسی‌بلند محبوب هوندا طراحی قدیمی نسل قبلی را کنار گذشته و ظاهر تکامل‌یافته‌تری داشته و البته فرم کلی آن نیز تغییر یافته است. خود خودرو طول مشابه با نسل قبلی داشته اما فاصله بین محورها ۳۰ میلی‌متر بیشتر شده تا بدین ترتیب فضای پای بیشتر در ردیف عقب صندلی‌ها ایجاد شود.

هوندا CR-V
به این ترتیب نسل جدید CR-V بسیار جادار احساس شده و یکی از نقاط قوت خود را نشان می‌دهد. هر دو مدل ۵ و ۷ نفره در اینجا حضور دارند اما مدل‌های سه ردیفه تنها بخش کمی از میزان فروش را به خود اختصاص خواهند داد که بخشی از آن به خاطر فضای کم صندلی‌های ردیف سوم و مناسب بودن برای کودکان کوچک می‌باشد.

هوندا CR-V
اما نسخه ۵ نفره هوندا CR-V فضای بسیار زیادی برای پاها و سرها داشته و به لطف تونل گیربکس کم ارتفاع‌تر فضای مناسبی در نیز بخش وسط صندلی عقب دیده می‌شود. قطعاً شما مشکل کمی در حمل‌ونقل ۵ سرنشین بزرگ‌سال خواهید داشت.

هوندا CR-V
کابین در بحث طراحی و کیفیت یک پله ارتقا یافته است. پشت آمپرهای بزرگ و واضح دیجیتالی از سیویک گرفته شده درحالی‌که پلاستیک‌های بکار رفته برای داشبورد نرم و خوب هستند. البته پلاستیک‌های سخت‌تر در بخش‌های پایینی داشبورد و درب‌ها دیده می‌شوند.

صفحه‌نمایش هفت اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به خوبی در داشبورد جای گرفته و از نظر حساسیت به لمس خوب است. هنوز هم هوندا اینترفیس نه چندان خوب با گرافیک از مد افتاده را در نظر گرفته و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی رقبا تیزتر و پاسخگوتر هستند.

هوندا CR-V
فضای بار هوندا CR-V جدید زیاد است اما خب یک هشدار هم وجود دارد. فضای ۵۶۱ لیتری محفظه بار به این معنی است که این خودرو در بالاترین رتبه از این نظر قرار می‌گیرد و پژو ۳۰۰۸ تنها رقیب بهتر از هونداست؛ اما موضوع جالب اینکه فضای بار نسل جدید CR-V کوچک‌تر از فضای بار ۵۸۹ لیتری نسل قبلی است. اگر صندلی‌های عقب را تا کنید به فضای ۱۷۶۵ لیتری دست می‌یابید. همچنین می‌توانید فضای بار را کاملاً بصورت تخت دربیاورید. فضای ذخیره‌ای زیادی در کابین تعبیه شده است که کاملاً به دردتان می‌خورد.

هوندا CR-V
نسل جدید CR-V سواری بهتری در مقایسه با نسل قبلی دارد. سیستم فرمان جدید به این معنی است که این خودرو دیگر فرمانی مبهم نداشته و تنظیمات تیزتر و خطی‌تری دارد، همچنین پاسخ‌های آن قابل پیش‌بینی است. این نسل از CR-V حدود یک سال است که در آمریکا عرضه می‌شود و در این زمان هوندا تصمیم به تجهیز مدل‌های اروپایی به سیستم تعلیق بازنگری شده با دامپرهای جدید کرده است.

هوندا CR-V
باید ببینیم نسل جدید این خودرو در جاده‌های بریتانیا چه عملکردی خواهد داشت اما به نظر می‌رسد CR-V در هر دست‌اندازی عملکرد پایداری دارد.

هوندا CR-V
با موجود بودن تنها یک پیشرانه در زمان عرضه، تمامی مشتریان اولیه این خودرو شاهد قلب تپنده ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوی بنزینی خواهند بود. این پیشرانه در سیویک کاملاً مشتاق بوده و یکی از بهترین دلایل درخشش هاچبک هوندا در بین بهترین خودروهای خانوادگی می‌باشد.

هوندا CR-V
متأسفانه این پیشرانه در CR-V خیلی رضایت‌بخش نیست. اگرچه پیشرانه در بزرگراه عملکرد خوبی دارد اما گشتاور آن خیلی موردنیاز بوده و زمانی که گیربکس CVT دور پیشرانه را نگه دارد صدای زیادی در کابین به گوش خواهد رسید. تست کوتاه مدل دیفرانسیل جلو و مجهز به گیربکس دستی نشان دهد که این نسخه حتی پر سر و صداتر است.

همچنین تا زمان عرضه مدل هیبریدی CR-V، نسخه مرسوم این خودرو با مصرف ۷٫۱ لیتری خیلی کم‌مصرف نبوده و البته باید در تست‌های سخت‌گیرانه‌تر جدید هم شرکت کند. رقبای دیزلی چهار چرخ محرک هزینه مالکیت کمتری خواهند داشت درحالی‌که رقبای جمع و جورتری همچون اشکودا کاروک و پژو ۵۰۰۸ با پیشرانه‌های بنزینی کم‌حجم‌تر، اقتصادی و ارزان‌تری در دسترس هستند.

هوندا CR-V
هوندا CR-V به حدی تکامل یافته که هم‌اکنون می‌توان آن را پکیجی متقاعدکننده برای خانواده‌ها دانست. این شاسی‌بلند کامپکت از کابینی جادار سود می‌برد و البته کیفیت سواری آن نیز مناسب است. البته تصمیم هوندا در عرضه اولیه CR-V تنها با یک پیشرانه بنزینی باعث محدود شدن جذابیت‌هایش شده است.

مشخصات هوندا CR-V EX 1.5 VTEC Turbo AWD

  • قیمت: ۳۵ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۹۰ اسب بخار/۲۴۳ نیوتون متر
  • گیربکس: CVT، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۱۰ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


نام پیکاپ یا وانت همواره مترادف با وسایلی خشن است که برای حمل بارهای سنگین ساخته شده‌اند. به همین دلیل، شاید آخرین چیزی که با شنیدن کلمهٔ پیکاپ به ذهن متبادر شود، خودرویی اسپرت و قدرتمند باشد زیرا در ظاهر، این دو مفهوم یعنی وانت و خودروی اسپرت در نقطهٔ مقابل هم قرار دارند؛ اما این موضوع همواره صادق نیست چراکه در طول تاریخ وانت‌های اسپرت و قدرتمندی ساخته شده که از لحاظ سرعت، شتاب و به‌طورکلی عملکرد، با خودروهای اسپرت و حتی سوپراسپرت زمان خود قابل‌مقایسه بوده‌اند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب سریع‌ترین پیکاپ‌هایی که در طول تاریخ ساخته شده‌اند را معرفی کنیم. این پیکاپ‌های اسپرت و قدرتمند همگی شتابی زیر شش ثانیه دارند که حتی با معیارهای امروزی هم خودروهای بسیار سریعی محسوب می‌شوند. در لیست زیر ۱۰ پیکاپ سریع تاریخ به ترتیب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت معرفی شده‌اند. البته در این لیست تنها پیکاپ‌های تولیدی حضور دارند که توسط خودروسازان ساخته شده‌اند و بنابراین پیکاپ‌های کانسپت و نمایشی یا نمونه‌هایی که توسط تیونرهای مستقل تقویت شده‌اند در این لیست جای نخواهند داشت.

۱۰- شورلت SSR مدل ۲۰۰۵

پیشرانه ۶٫۰ لیتری V8
قدرت ۳۹۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
شتاب ۵٫۵ ثانیه

دهمین پیکاپ سریع لیست ما، شورلت SSR است. البته این خودرو کاملاً با یک پیکاپ سنتی متفاوت بوده و بیشتر به یک رودستر اسپرت شباهت دارد اما بااین‌حال SSR از لحاظ کلاس‌بندی در بخش پیکاپ‌ها قرار می‌گیرد. این ماشین یک پیکاپ اسپرت و قدرتمند بود که نسخهٔ تولیدی آن برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. شورلت قصد داشت با این پیکاپ، یاد پیکاپ‌های خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی سری ۳۰۰۰ خود (موسوم به Advance Design) متعلق به دههٔ ۵۰ میلادی را زنده کند. به همین دلیل طراحی SSR به‌صورت رترو و با نگاه به پیکاپ‌های سال‌های ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ شورلت طراحی شده بود. این ماشین در ابتدا به یک موتور ۵٫۳ لیتری V8 مجهز شده بود اما در سال ۲۰۰۵ یک پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۶ لیتری V8 جایگزین آن شد که ۳۹۰ اسب بخار قدرت داشت و شتاب ۵٫۵ ثانیه را برای SSR فراهم می‌کرد.

۹- دوج رم ۱۵۰۰ RT مدل ۲۰۱۵

پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8
قدرت ۳۹۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۵ نیوتن متر
شتاب ۵٫۴ ثانیه

دوج در طول تاریخ خود همواره به ساخت پیکاپ‌های اسپرت و عملکرد بالا توجه داشته است. یکی از اولین وانت‌های اسپرت دوج، مدل Li’l Red Express بود که در سال ۱۹۷۸ معرفی شد. سپس سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم، ساخت پیکاپ‌های عملکرد بالا توسط دوج با معرفی مدل رم SRT10 به اوج رسید؛ اما این سازندهٔ آمریکایی هنوز هم ساخت وانت‌های اسپرت را رها نکرده است. جدیدترین پیکاپ اسپرت و عملکرد بالای دوج، مدل رم ۱۵۰۰ RT است که از یک پیشرانهٔ ۵٫۷ لیتری V8 همی استفاده می‌کند. این موتور ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. رم ۱۵۰۰ RT صرفاً به‌صورت تک کابین و با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود.

۸- فورد F150 SVT Lightning مدل ۲۰۰۱

پیشرانه ۵٫۴ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۳۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر
شتاب ۵٫۲ ثانیه

بخش خودروهای ویژهٔ فورد یا همان SVT برای اولین بار در دسامبر سال ۱۹۹۲ نسخهٔ ویژه‌ای از نسل نهم F150 را با نام لایتنینگ یا صاعقه معرفی کرد. سپس در سال ۱۹۹۹ یعنی حدود هفت سال بعد،F150 SVT Lightning جدید بر اساس نسل دهم F150 معرفی شد. لایتنینگ جدید به پیشرانهٔ فورد GT مجهز شده بود. این موتور که از نوع ۵٫۴ لیتری V8 سوپرشارژ بود، در F150 لایتنینگ در ابتدا ۳۶۰ اسب بخار و از سال ۲۰۰۱ به بعد ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. F150 لایتنینگ که صرفاً به‌صورت تک کابین و با طرح استپ‌ساید (گلگیرهای عقب بیرون زده از قسمت بار) تولید می‌شد، در ظاهر هم تفاوت‌های با نمونه‌های استاندارد داشت و از تعلیق اسپرت نیز برخوردار بود. این پیکاپ عملکرد بالا، خودروی بسیار سریعی بود تا جایی که شتاب آن تقریباً با F150 رپتور امروزی برابری می‌کند.

۷- فورد F150 رپتور مدل ۲۰۱۷

پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر
شتاب ۵٫۱ ثانیه

SVT در اواخر سال ۲۰۰۹ نسخهٔ آفرود و عملکرد بالایی از نسل دوازدهم فورد F150 را با نام رپتور معرفی کرد. سپس در سال ۲۰۱۷، نسل دوم رپتور معرفی شد که بر اساس نسل سیزدهم F150 ساخته شده بود. در این نسل اما رپتور به یک پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است. همانند F150 لایتنینگ، پیشرانهٔ نسل کنونی رپتور هم با فورد GT مشترک است؛ اما رپتور برخلاف لایتنینگ و همین‌طور بسیاری از خودروهای این لیست، توانایی‌های آفرود بسیار بالایی داشته و صرفاً یک پیکاپ قدرتمند برای استفاده‌های جاده‌ای نیست.

۶- شورلت اِل‌کامینو SS 454 مدل ۱۹۷۰

پیشرانه ۷٫۴ لیتری V8
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر
شتاب ۵٫۰ ثانیه

اِل‌کامینو، پیکاپ اسپرت و سبُک شورلت بود که بر اساس خودروهای سواری ساخته می‌شد و بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۰ در پنج نسل به تولید رسید. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی اما که ماسل کارها بسیار محبوب شدند، ال‌کامینو هم به یک ماسل کار قدرتمند ولی از نوع وانت تبدیل شد. نمونهٔ موردبررسی ما نیز متعلق به نسل سوم است که در همان دوران ساخته شد. این نسل که در سال ۱۹۶۸ معرفی شد، اشتراکات زیادی با شورلت شِوِل داشت که این اشتراکات در ظاهر آن‌هم کاملاً دیده می‌شد به‌گونه‌ای که نمای جلویی ال‌کامینو کاملاً با شول یکسان بود. قوی‌ترین نسخهٔ ال‌کامینو اما مدل SS 454 بود که در سال ۱۹۷۰ متولد شد. این مدل از یک نیروگاه ۷٫۴ لیتری V8 استفاده می‌کرد که به گفتۀ شورلت، ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما اندازه‌گیری‌های مستقل قدرت‌های بالاتری را نشان می‌دادند. این موتور با شول SS 454 مشترک بود.

۵- دوج رم SRT10 مدل ۲۰۰۴

پیشرانه ۸٫۳ لیتری V10
قدرت ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۱۲ نیوتن متر
شتاب ۴٫۹ ثانیه

دوج در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۰۳ نسخهٔ اسپرتی از پیکاپ رم خود را معرفی نمود. هرچند شاید این مدل در ظاهر تفاوت چندانی با نسخه‌های معمولی رم در آن سال‌ها نداشت اما در زیر کاپوت آن خبرهای فوق‌العاده‌ای وجود داشت چراکه دوج نیروگاه عظیم ۸٫۳ لیتری V10 مدل وایپر را در سینهٔ رم قرار داده بود و بدین ترتیب یکی از قدرتمندترین پیکاپ‌های دنیا را روانهٔ بازار کرد. این موتور ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که رم SRT10 با تکیه بر آن می‌توانست ظرف تنها ۴٫۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این پیکاپ اسپرت در دو نسخهٔ تک کابین و دو کابین تا سال ۲۰۰۶ به تولید رسید.

۴- جی‌ام‌سی سایکلون مدل ۱۹۹۱

پیشرانه ۴٫۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر
شتاب ۴٫۶ ثانیه

سایکلون نسخه‌ای عملکرد بالا از پیکاپ جی‌ام‌سی سُنوما بود که در سال ۱۹۹۱ معرفی شد. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۴٫۳ لیتری V6 توربو مجهز شده بود که ۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این نیرو توسط یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک به‌صورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل می‌شد. سایکلون یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار در زمان خودش و یک هیولا در مسیر مستقیم بود که می‌توانست فراری‌ها و لامبورگینی‌های آن زمان را مغلوب کند. سایکلون حتی جرمی کلارکسون را هم در تاپ گیر تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل این پیکاپ اسپرت آمریکایی به یک افسانه تبدیل شد. جی‌ام‌سی سایکلون اما صرفاً در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ به تولید رسید و تنها ۲۹۹۵ دستگاه از آن ساخته شد.

۳- فورد F150 شلبی سوپر اسنیک مدل ۲۰۱۷

پیشرانه ۵٫۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور
شتاب ۴٫۵ ثانیه

همکاری شلبی و فورد سابقه‌ای طولانی دارد و نام این دو شرکت همواره در مدل موستانگ کنار هم قرار می‌گرفته است؛ اما سال گذشته شلبی نسخهٔ ویژه‌ای از پیکاپ F150 را با نام سوپر اسنیک معرفی کرد که با الهام از موستانگ سوپر اسنیک طراحی شده است. این اولین باری است که شلبی اقدام به تقویت یک وانت کرده است. در زیر کاپوت این هیولا همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 قرار دارد که در F150 استاندارد هم ارائه می‌شود اما این موتور به‌طور کامل توسط شلبی تقویت شده و ارتقاءهای زیادی مثل اضافه کردن یک سوپرشارژر در آن انجام گرفته است. به لطف این تغییرات، حالا این موتور ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این یعنی F150 سوپر اسنیک قوی‌ترین پیکاپ این لیست محسوب می‌شود. البته این هیولا، خودرویی تولید محدود بوده و تنها ۱۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است.

۲- تویوتا تاندرا TRD Supercharged مدل ۲۰۰۸

پیشرانه ۵٫۷ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۰۵ اسب بخار
گشتاور ۷۴۵ نیوتن متر
شتاب ۴٫۴ ثانیه

همان‌طور که ملاحظه کردید، برای چندین دهه، خودروسازان آمریکایی یکه‌تازان بخش پیکاپ‌های اسپرت و عملکرد بالا بودند اما در سال ۲۰۰۸ تویوتا تصمیم گرفت به‌عنوان اولین خودروساز غیر آمریکایی به این بخش وارد شود. بدین منظور یک کیت سوپرشارژر برای پیشرانهٔ ۵٫۷ لیتری V8 پیکاپ تاندرا ارائه شد. این کیت در نمایندگی‌های تویوتا نصب می‌شد و گارانتی خودرو را هم باطل نمی‌کرد. با نصب این کیت، قدرت پیشرانهٔ استاندارد تاندرا به ۵۰۵ اسب بخار افزایش میافت. در آزمایشی که توسط موتورترند با تاندرا TRD سوپرشارژ انجام گرفت، این پیکاپ ژاپنی توانست ظرف ۴٫۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که آن‌را به سریع‌ترین پیکاپ دنیا تا آن زمان تبدیل کرد. تاندرا TRD سوپرشارژ حتی از بسیاری از خودروهای اسپرت آن زمان مثل دوج چلنجر SRT8، آئودی S5 و پورشه ۹۱۱ کاررا S هم سریع‌تر بود.

۱- HSV GTSR Maloo مدل ۲۰۱۷

پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر
شتاب ۴٫۱ ثانیه

و سرانجام به سریع‌ترین پیکاپ حال حاضر دنیا رسیدیم. این خودرو ساخت استرالیا است یعنی کشوری که می‌توان آن‌را مهد پیکاپ‌های اسپرت دانست. GTSR Maloo اما در اصل نسخه‌ای تقویت شده از پیکاپ هولدن کومودور است که توسط بخش خودروهای ویژهٔ این شرکت یعنی HSV ساخته شده است. البته GTSR Maloo نیز مانند شورلت ال‌کامینو، بر اساس یک خودروی سواری ساخته شده و به همین دلیل با سایر پیکاپ‌های این لیست تفاوت دارد. درهرحال در زیر پوست این پیکاپ اسپرت، تکنولوژی جنرال موتورز قرار گرفته و در سینهٔ آن‌هم قلب نسل قبلی شورلت کامارو ZL1 می‌تپد. این موتور که LSA نام دارد، از نوع ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ بوده و در GTSR قدرتی برابر با ۵۸۵ اسب بخار تولید می‌کند. HSV GTSR Maloo ظرف تنها ۴٫۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که از بسیاری از خودروهای اسپرت امروزی سریع‌تر است.


مصافی به بلندای تاریخ…!

نسل فعلی فولکس‌واگن گلف R از زمان ورود به شوروم ها در سال ۲۰۱۴ عنوان داغ‌ترین عضو این خانواده را یدک کشیده بود اما با ورود مدل پرفورمنس به بازار این عنوان از دستش خارج شد. گلف R پرفورمنس دارای برخی آپشن های بیشتر از جمله اگزوز اسپورت می‌باشد.


البته این سیستم تنها در مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک DSG عرضه می‌شود. همچنین پکیج پرفورمنس باعث اضافه شدن ۲۳۰۰ پوند به قیمت ۳۴۹۱۰ پوندی گلف R پنج درب می‌شود. فولکس‌واگن باید از پیروزی قاطع خود مطمئن شود زیرا یک تازه‌وارد بسیار قدرتمند یعنی هوندا سیویک تایپ R توانسته اکثر رکوردها را درو کند.

این خودروی ژاپنی به‌صورت استاندارد تمرکز بیشتری روی راننده داشته و از این نظر اسپورت تر از گلف R می‌باشد. همچنین سیویک ارزان‌تر از رقیب است. با این تفاسیر کدام خودرو پیروز این میدان لقب می‌گیرد؟

هوندا سیویک تایپ R GT

فولکس‌واگن گلف R DSG Performance pack 5dr

مدل

۳۳۵۲۵

۳۷۲۱۰ (شامل ۲۳۰۰ پوند پکیج پرفورمنس) قیمت (پوند)
۴ سیلندر ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو

پیشرانه

۳۱۶/۴۰۰

۳۰۶/۴۰۰ قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)
۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو ۷ سرعته DSG اتوماتیک، چهار چرخ محرک

گیربکس

۵٫۹

۴٫۶ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)
۲۷۲ ۲۶۷

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۹

۹٫۱ مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
ندارد رنگ متالیک (۶۳۵ پوند)، اگزوز آکراپوویچ (۲۹۷۵ پوند)، سیستم صوتی (۵۵۰ پوند)، ورود و استارت بدون کلید (۳۷۵ پوند)، کنترل شاسی دینامیک (۸۵۰ پوند)، دستیار حفظ خودرو بین خطوط (۱۲۲۵ پوند)

آپشن ها

 

  • فولکس‌واگن گلف R

نقاط قوت: پرفورمنس فوق‌العاده، شاسی بسیار توانا، سوار خوب برای کارهای روزانه

نقاط ضعف: قیمت بالا، پکیج پرفورمنس توجیه ندارد، سواری آن به اندازه سیویک درگیر کننده نیست


گلف R از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار حضور دارد و در اوایل سال قبل به‌روز شده است؛ اما این اولین باری است که با پکیج پرفورمنس عرضه می‌شود.

فولکس‌واگن گلف R
آپشن مورد بحث قیمت ۲۳۰۰ پوندی داشته و شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید با لاستیک‌های پهن‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر و اسپویلر جدید برای افزایش داون فورس می‌باشد. این پکیج همچنین محدود کننده سرعت گلف را حذف کرده بنابراین حداکثر سرعت آن افزایش یافته است.

فولکس‌واگن گلف R
قدرت پیشرانه افزایش نیافته است. پرفورمنس این خودرو هنوز هم قابل‌توجه بوده و در خط مستقیم به لطف سیستم چهار چرخ محرک و گیربکسی با تعویض‌های مثال‌زدنی بسیار سریع احساس می‌شود.

فولکس‌واگن گلف R
این خودرو در بحث شتاب به سادگی سیویک تایپ R را شکست می‌دهد اما در شتاب‌های بین دنده‌ای کمی عقب می‌افتد. پیشرانه گلف به اندازه هوندا جذاب نبوده و قدرت و گشتاور خود را در دورهای پایین تولید می‌کند. بدین ترتیب قدرت بیشتر خودرو بدون تحت‌فشار گذاشتن زیاد پیشرانه حاصل می‌شود اما هوندا سیویک تمایل بیشتری به گاز دادن نشان می‌دهد. همچنین باید به گیربکس هم اشاره کنیم که اگرچه سریع عمل می‌کند اما به اندازه گیربکس دستی سیویک جذاب و هیجان‌انگیز نیست.

فولکس‌واگن گلف R
خودروی حاضر در تست با استفاده از اگزوز سفارشی هیجان بیشتری به راننده تزریق می‌کند زیرا صدای مسابقه‌ای و بلندی دارد؛ اما خب باید به قیمت قابل‌توجه ۲۹۷۵ پوندی اگزوز هم اشاره کنیم.

فرمان فولکس دقیق بوده اما پاسخ آن به سرعت سیویک نیست. این خودرو به لطف پایداری بالای شاسی چسبندگی قابل‌توجهی داشته و راندن آن در سرعت‌های بالا بسیار آسان است؛ اما اگر اغلب اوقات به پیست نمی‌روید این پکیج پرفورمنس ارزش مبلغ اضافه را ندارد. این خودرو بسیار شبیه گلف R نرمال بوده اما خب ترمزهای آن بسیار قوی نشان می‌دهند.

فولکس‌واگن گلف R
مهم‌ترین آپشن این گلف اسپورت سیستم کنترل شاسی دینامیک است که به شما اجازه می‌دهد از بین حالت‌های کامفورت، نرمال و اسپورت یکی را برای سیستم تعلیق برگزینید. سیستم تعلیق خودرو در حالت‌های کامفورت و نرمال هنوز هم سفت اما پایدار بوده بنابراین به اندازه تایپ R مفید و کاربردی می‌باشد. در حالت اسپورت هم خودرو می‌تواند از پس دست‌اندازها برآید و ناراحتی خاصی در شاسی دیده نشود.

فولکس‌واگن گلف R
صرف‌نظر از حالت انتخابی، گلف R برنامه‌ریزی شده و آرام بوده و تنها در زمانی که تحت‌فشار سنگین قرار گیرد کمی ناهنجاری نشان می‌دهد.

نظرات آزمایش‌کنندگان

صفحه‌نمایش: سیستم اطلاعات سرگرمی گلف جزو بهترین نمونه‌ها بوده و کاربری آسان و ظاهری مدرن دارد. این سیستم به‌صورت استاندارد با حالت‌های اندروید اتو و اپل کارپلی عرضه می‌شود.

داشبورد: طراحی ساده و تر و تمیز این بخش سطح بالا به نظر می‌رسد و ارگونومی خوبی دارد.

گیربکس: این خودرو تنها با گیربکس DSG عرضه می‌شود و همین موضوع جای شرمساری دارد زیرا هیجان گیربکس دستی معمولاً بیشتر است.

  • هوندا سیویک تایپ R

نقاط قوت: هندلینگ تیز و دینامیک درگیر کننده، فضای کابین و بار زیاد، گیربکس زیاد

نقاط ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی ضعیف، طراحی کابین نه چندان جالب، استایل ظاهری دو قطبی

۲۰ سال است که با نام هوندا سیویک تایپ R زندگی می‌کنیم اما جدیدترین نسل این خودرو بی‌شک بهترین نسخه تاریخ است. اگر پیشرانه ۲ لیتری توربوی مدل فعلی بهترین قلب آهنین دوران نیست اما با قدرت ۳۱۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری سریع‌ترین سیویک تاریخ می‌باشد.


این خودرو در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱٫۳ ثانیه کندتر از حریف آلمانی است که دلیل پیش افتادن گلف به سیستم لانچ کنترل و چهار چرخ محرک مربوط می‌شود.


اما این سیویک است در شتاب گیری بین دنده‌ای درخشیده و چند دهم ثانیه از حریف پیش می‌افتد. شکی وجود ندارد که شما در هوندا هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد زیرا این خودرو از گیربکس دستی سود برده و قوای محرکه سیویک شما را بیشتر درگیر خود می‌کند. قدرت بالاتر و وزن کمتر سیویک باعث شتاب گیری بهتر این خودروی ژاپنی در سرعت‌های میانی می‌شود. این موضوع به همراه دیفرانسیل لغزش محدود فوق‌العاده باعث می‌شود سیویک در سر پیچ‌ها یک قهرمان باشد.


دیفرانسیل الکترونیکی گلف R و کشش سیستم چهار چرخ محرک این خودرو به معنی عبور پرسرعت از پیچ‌ها است اما این عملکرد به اندازه سیویک درگیر کننده نمی‌باشد. فرمان تایپ R ارتباطی‌تر بوده و در پیچ‌ها لذت بیشتری ایجاد می‌کند.


پیشرانه هوندا کاراکتر بیشتری داشته و گشتاور آن در دورهای میانی چشمگیر است. طبیعی است که دور پیشرانه هوندا با هیجان و لذت بیشتری به ردلاین نزدیک می‌شود و این عملکرد در بین پیشرانه‌های توربو به‌ندرت دیده می‌شود.


دامپرهای تطبیقی استاندارد تایپ R حالت‌های کامفورت، اسپورت و R پلاس را ارائه می‌کند. این خودرو در حالت اسپورت تکان‌های بدنه کمی داشته و نیازی به استفاده از حالت R پلاس در جاده نمی‌باشد. حالت کامفورت سیویک نیز با تنظیمات نرم فولکس قابل‌مقایسه است.

نظرات آزمایش‌کنندگان

سیستم اطلاعات سرگرمی: اینترفیس این سیستم گیج‌کننده بوده و عملکرد سرسختانه‌ای دارد. ما استفاده از اندروید اتو یا اپل کارپلی استاندارد را ترجیح می‌دهیم.

گیربکس: گزینه تعویض خودکار وجود ندارد اما عملکرد گیربکس دستی سیویک تقریباً فوق‌العاده است.

صندلی‌ها: صندلی‌های حمایت گر سیویک اسپورت و راحت هستند. این صندلی‌ها به احساس مسابقه‌ای بودن کابین اضافه می‌کنند.

رتبه اول: هوندا سیویک تایپ R

به عنوان یک محصول همه‌فن‌حریف تر، هوندا سیویک تایپ R هاچبک داغ بهتری بوده و ارزان‌تر از فولکس‌واگن گلف می‌باشد. این خودرو در سرعت‌های میانی سریع‌تر، تیزتر، تواناتر و درگیر کننده بوده و محفظه بار و کابین مناسب و راحتی دارد. تنها نقطه‌ضعف واقعی این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی‌اش می‌باشد.

رتبه دوم: فولکس‌واگن گلف R

فولکس‌واگن گلف R پرفورمنس پک ترکیبی از پرفورمنس قابل‌توجه با کاربردی بودن و راحتی در استفاده‌های روزمره بوده اما بسیار شبیه نسخه استاندارد گلف R است. این پکیج گران‌بها بوده و نمی‌تواند به شکست دادن سیویک کمک کند. هوندا خودروی هیجان‌انگیزتری است.

منبع: autoexpress


سبک‌وزن بودن همیشه به معنی اسپورت بودن نیست و وزن بالا نیز ضرورتاً تضمینی بر استحکام و سرسخت بودن نیست…

آمریکایی‌ها بخاطر خرید خودروهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر شناخته می‌شوند و همواره گفته‌اند که هرچه بزرگ‌تر بهتر!

این موضوع غیرقابل اثبات نیست اما به معنی عدم انتخاب خودروهای سبک‌وزن هم نیست. سبک‌وزن‌ترین خودروهای جدید سال ۲۰۱۸ که در آمریکا فروخته می‌شوند وزن کمتری در مقایسه با تویوتا ترسل ۱۹۹۸ دارند. در طرف دیگر خودروهایی حضور دارند که همچنان عبارت هرچه بزرگ‌تر بهتر را به بهترین وجه ممکن نشان می‌دهند.

در ادامه شما را با سبک‌ترین و سنگین‌ترین خودروهای بازار آمریکا آشنا می‌کنیم. در هر مورد از اطلاعات وزن خالص منتشر شده توسط خودروسازان استفاده شده است.

  • هوندا فیت (۱۱۴۶ کیلوگرم)

هوندا فیت
با وزن ۱۱۴۶ کیلوگرمی، هوندا فیت دهمین خودروی سبک‌وزن جدید در بازار آمریکاست. این خودرو نشان می‌دهد که خودروها در طی چند دهه اخیر چگونه سنگین شده‌اند. در سال ۱۹۹۸ نسخه پایه هاچبک هوندا سیویک تقریباً ابعادی مشابه با فیت داشت اما این خودرو امروزه در جایگاهی پایین‌تر از سیویک می‌باشد. البته خنثی کننده این قضیه ایمن‌تر و پیشرفته شدن خودروهای مدرن می‌باشد.

فورد فیستا که یکی از نزدیک‌ترین رقبای فیت در آمریکاست وزن ۱۱۶۹ کیلوگرمی در نسخه دستی دارد.

  • فیات ۵۰۰ (۱۱۳۷ کیلوگرم)

2018 Fiat 500c
سبک‌ترین نسخه فیات ۵۰۰ وزن ۱۱۳۷ کیلویی دارد که باعث می‌شود وزن آن کمتر از حد متوسط خودروهای جدید آمریکا باشد. نسخه آبارث این خودرو وزن ۱۱۳۹ کیلویی داشته که دلیل آن پیشرانه سنگین‌تر و تجهیزات بیشتر می‌باشد. البته همه‌ی مدل‌های ۵۰۰ سبک نیستند. مدل تمام الکتریکی ۵۰۰e که بخاطر همخوانی با قوانین کالیفرنیا ساخته شده ۱۳۶۴ کیلوگرم وزن دارد.

  • هیوندای اکسنت (۱۰۹۲ کیلوگرم)

هیوندای اکسنت
این خودرو یکی از معدود نمونه‌هایی است که صرف‌نظر از تریم انتخابی وزن ۱۰۹۲ کیلوگرمی دارد. البته زمانی که گیربکس اتوماتیک انتخاب شود وزن خودرو به ۱۲۱۷ کیلوگرم می‌رسد که باعث می‌شود اکسنت سنگین‌تر از فورد فیستا، تویوتا پریوس C هیبریدی و حتی مینی هاردتاپ باشد.

  • آلفارومئو ۴C (1087 کیلوگرم)

آلفارومئو 4C
محصول اسپورت آلفارومئو بخاطر اینکه فاقد فرمان هیدرولیک است شناخته می‌شود. احتمالاً این کار به خاطر وزن پایین نسخه کوپه و استفاده گسترده از فیبر کربن در ساختار ۴C صورت گرفته است. وزن کم خودرو همچنین باعث شده ۴C یکی از هیجان‌انگیزترین سواری‌ها را داشته باشد.

نسخه روباز این خودرو وزن ۱۱۳۰ کیلوگرمی دارد.

  • نیسان ورسا (۱۰۷۵ کیلوگرم)

نیسان ورسا
نیسان ورسا بسیار بزرگ‌تر از دیگر خودروهای لیست است. ورسا با قیمت ۱۲۱۱۰ دلاری هم یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار آمریکا می‌باشد. تجهیزات استاندارد این خودرو تنها به مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی و پوشش پارچه‌ای محدود شده است. ورسا نوت نیز وزن ۱۱۱۸ کیلوگرمی دارد.

  • اسمارت فورتو الکتریک درایو (۱۰۶۰ کیلوگرم)

اسمارت فورتو الکتریک درایو
نسخه بنزینی اسمارت فورتو با وزن بسیار کم ۹۳۲ هم در لیست حضور دارد اما این خودرو دیگر وارد بازار آمریکا نمی‌شود و اسمارت نسخه تمام الکتریکی را ارائه می‌کند. این خودرو با وزن ۱۰۶۰ کیلویی یکی از سبک‌ترین خودروهای جدید بازار آمریکا بوده اما نسخه کابریو کمی سنگین‌تر بوده و ۱۰۸۳ کیلوگرم وزن دارد.

  • مزدا MX-5 میاتا (۱۰۵۲ کیلوگرم)

مزدا MX-5 میاتا
اکثر خودروهای حاضر در این لیست از نوع پایه و ارزان‌قیمت هستند که بخاطر ابعاد کم و فقدان تجهیزات زیاد وزن کمتری دارند اما مزدا MX-5 یک استثناست. این رودستر مشهور تنها ۱۰۵۲ کیلو وزن داشته و شایان ذکر است که نسخه اولیه سال ۱۹۸۹ آن ۹۹۲ کیلوگرم وزن داشته و عدم تغییر چشمگیر وزن این خودرو در طول این سال‌ها کاملاً قابل‌توجه می‌باشد.

نسخه ایتالیایی مزدا یعنی فیات ۱۲۴ اسپایدر ۱۱۰۷ کیلوگرم وزن دارد زیرا طویل‌تر بوده و از پیشرانه توربو استفاده می‌کند. همچنین متریال سرکوب‌کننده صدای بیشتری در ۱۲۴ اسپایدر بکار رفته است.

  • تویوتا یاریس (۱۰۵۲ کیلوگرم)


سبک‌ترین نسخه یاریس ۱۰۵۲ کیلو وزن داشته و به‌صورت استاندارد با گیربکس ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود. مشتریانی که نسخه اتوماتیک را می‌خواهند باید گیربکس ۴ سرعته از مد افتاده را انتخاب کنند. یاریس iA سدان نیز خیلی با مدل هاچبک فاصله نداشته و در صورت تجهیز به گیربکس ۵ سرعته دستی وزن ۱۰۸۱ کیلوگرمی دارد.

  • شورولت اسپارک (۱۰۳۰ کیلوگرم)

شورولت اسپارک
اسپارک با وزن ۱۰۳۰ کیلویی دومین خودروی جدید و سبک بازار آمریکاست. این خودرو در مقایسه با پسرعموی اروپایی خود یعنی اوپل کارل ۹۴۱ کیلویی کمی سنگین است. تفاوت وزن دو خودرو بخاطر پیشرانه ۱٫۴ لیتری بزرگ‌تر و سنگین‌تر اسپارک و تجهیزات بیشتر است. کارل تنها از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری استفاده می‌کند.

  • میتسوبیشی میراژ (۹۱۷ کیلوگرم)

2018 Mitsubishi Mirage
سبک‌ترین خودروی جدید بازار آمریکا یک محصول اسپورت کوپه یا کانورتیبل کوچک نیست. این خودرو میتسوبیشی میراژ است که از جمله ارزان‌ترین و کوچک‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود. وزن خودرو در صورت سفارش گیربکس CVT به ۹۴۲ کیلوگرم می‌رسد. همچنین مدل مجهزتر GT بخاطر تجهیزات بیشتر وزن ۹۶۷ کیلوگرمی دارد.

در ادامه شما را با سنگین‌وزن‌ترین خودروهای جدید بازار آمریکا هم آشنا می‌کنیم. البته ما پیکاپ تراک هایی همچون فورد F-150 و ون‌هایی همچون مرسدس بنز اسپرینتر را در لیست نیاورده‌ایم. شایان ذکر است سنگین‌ترین خودروی آمریکا وزنی حدود سه برابر میتسوبیشی میراژ دارد.

  • مرسدس-مایباخ S560 4Matic (2273 کیلوگرم)

مرسدس-مایباخ S560 4Matic
این مرسدس-مایباخ لوکس حدود ۱۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه استاندارد است. طبیعی است که تجهیزات و اشرافیت بیشتر باعث افزایش وزن مایباخ شده‌اند. خریدارانی که خواهان خرید خودرویی ۲۲۷۳ کیلویی هستند چندین گزینه دیگر را نیز می‌توانند در نظر بگیرند. ولوو XC90 در نسخه پلاگین هیبریدی خود وزن تقریباً مشابه با S560 دارد. همچنین سبک‌ترین نسخه رنجروور به همراه جیپ گرند چروکی نیز سنگینی مشابهی با مایباخ دارند.

  • تسلا مدل X (2412 کیلوگرم)

تسلا مدل X
خودروهای الکتریکی سنگین‌تر از مدل‌های بنزینی قابل‌مقایسه بوده و در این میان شاسی بلندهای الکتریکی کاملاً سنگین‌وزن نشان می‌دهند. البته این موضوع تعجب‌برانگیز نیست. تسلا مدل X 75D وزن ۲۴۱۲ کیلویی داشته درحالی‌که مدل‌های ۱۰۰D و P100D به ترتیب ۲۴۶۴ و ۲۵۱۴ کیلو وزن دارند. بد نیست بدانید تسلا مدل S P100D از قوای محرکه مشابهی استفاده می‌کند اما وزن آن زیر ۲۲۷۲ کیلو است.

  • مرسدس بنز GLS (2425 کیلوگرم)

مرسدس بنز GLS
حتی نسخه پایه این شاسی‌بلند نیز در لیست سنگین‌وزن‌ترین خودروهای بازار آمریکا جای می‌گیرد. با افزودن یک جفت سیلندر دیگر به زیر کاپوت شاهد وزن ۲۵۳۵ کیلویی مدل GLS 550 خواهید بود. مدل AMG که قدرت ۵۷۷ اسبی دارد کاملاً سنگین بوده و وزن آن به ۲۶۱۵ کیلوگرم می‌رسد.

  • فورد اکسپدیشن (۲۴۷۰ کیلوگرم)

فورد اکسپدیشن
استفاده از آلومینیوم باعث شده وزن اکسپدیشن از این میزان بالاتر نرود. مدل فعلی در حالت کوتاه‌تر بدنه وزن ۲۴۷۰ کیلویی دارد. لینکلن نویگیتور نیز بر پایه این خودرو ساخته شده و دارای تجهیزات اضافی خاص محصولات لوکس است. وزن مدل کوتاه‌تر نویگیتور به ۲۵۸۴ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که وزن مدل طویل‌تر ۲۶۹۴ کیلو است.

فورد همیشه درباره کاهش وزن محصولات خود نگران نبوده است. برای مثال مدل Excursion که نسخه طویل‌تر نسل قبلی اکسپدیشن بوده وزنی بالاتر از ۳۴۵۵ کیلوگرم هم داشته است. این خودرو بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ تولید شده است.

  • رولزرویس فانتوم (۲۶۶۵ کیلوگرم)


اشرافیت با هزینه همراه است و یکی از هزینه‌ها وزن بالاست. اگرچه فانتوم از فریم فضایی آلومینیومی استفاده می‌کند اما وزن قابل‌توجه ۲۵۶۵ کیلویی دارد. خریدارانی که به دنبال نسخه طویل‌تر هستند باید با وزن ۲۶۱۱ کیلوگرمی آن کنار بیایند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فانتوم برابر با ۱۲ ثانیه است که بد نیست.

شایان ذکر است دیگر برادران این خودرو یعنی گوست و کولینان وزن‌های ۲۴۷۵ و ۲۷۲۷ کیلوگرمی دارند.

  • اینفینیتی QX80 (2580 کیلوگرم)

اینفینیتی QX80
این شاسی‌بلند یکی از سنتی‌ترین شاسی بلندهای بازار بوده و از ساختار امتحان پس داده‌ی بدنه روی فریم سود می‌برد. QX80 خودرویی مناسب برای یدک کشی و آفرود بوده اما از نظر وزن و مصرف سوخت وضعیت خوبی ندارد. نیسان آرمادا که در بسیاری از بازارهای خارج آمریکا با نام پاترول شناخته می‌شود کمی سبک‌تر از اینفینیتی است.

  • تویوتا سکویا (۲۶۰۵ کیلوگرم)

تویوتا سکویا
شاسی‌بلند سه ردیفه این خودروساز که اکثراً موردپسند آمریکایی‌ها می‌باشد وزن ۲۶۰۵ کیلویی داشته و در نسخه چهار چرخ محرک وزن آن به ۲۷۲۰ کیلوگرم می‌رسد. نام این خودرو هرچه باشد از درختان غول‌پیکر و بلند سکویا گرفته شده است. سکویا هم از ساختار بدنه روی فریم سود برده و پیشرانه ۸ سیلندر ۵٫۷ لیتری آن با توندرا مشترک است.

  • کادیلاک اسکالید ESV (2650 کیلوگرم)

کادیلاک اسکالید ESV
نسخه تک دیفرانسیل این شاسی‌بلند وزن ۲۶۵۰ کیلوگرمی داشته درحالی‌که نسخه چهار چرخ محرک با وزن ۲۷۶۷ کیلویی سنگین‌تر است. اسکالید یکی از سنگین‌ترین خودروهای آمریکا بوده اما در عوض فضای بار بسیار زیاد را ارائه می‌کند.

پلتفرم این خودرو با شورولت سابربن و جی ام سی یوکان XL مشترک می‌باشد. این دو خودرو به ترتیب ۲۵۳۹ و ۲۵۵۰ کیلوگرم وزن دارند. مدل کوچک‌تر اسکالید که در تصویر مشاهده می‌کند وزن ۲۵۳۵ کیلویی دارد.

  • بنتلی مولسان (۲۷۱۷ کیلوگرم)

بنتلی مولسان
مولسان با فاصله زیاد از کابوس هم‌وطن خود یعنی فانتوم سنگین‌تر است. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۷۵ لیتری سود برده و از نظر شتاب و سرعت بر فانتوم پیشی می‌گیرد.

شاسی‌بلند لوکس بنتلی یعنی بنتایگا ۲۳۹۳ کیلوگرم وزن داشته و سبک‌تر از مولسان است.

  • لکسس LX (2727 کیلوگرم)

لکسس LX
مولسان با وجود هیبت قابل‌توجه خود سنگین‌ترین خودروی آمریکا نیست. سنگین‌ترین خودروی آمریکا لکسس LX است که حاصل تکامل تویوتا لندکروزر بوده و ویژگی‌های لوکس بیشتری دارد. لکسس نگفته جلوپنجره بزرگ این خودرو چه میزان از وزن خودرو را به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است تویوتا لندکروزر ۲۶۴۳ کیلوگرم وزن دارد.

  • نمونه‌های قابل‌ذکر دیگر

مرسدس بنز مشخصات کامل نسخه آمریکایی G کلاس جدید را هنوز اعلام نکرده اما حدس می‌زنیم وزن آن حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم باشد. اگر این‌گونه باشد نسل جدید این شاسی‌بلند حدود ۱۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی باشد. مرسدس اخیراً فروش یکی از سنگین‌ترین خودروهای مسافری آمریکا یعنی G550 4×۴ را با وزن ۳۱۰۲ کیلوگرم به پایان رسانده است.

2017 Mercedes-Benz G550 4x42
خودروهای زیادی هستند که در محدوده وزن ۲ تن قرار می‌گیرند. این لیست شامل خودروهایی همچون آئودی A8، استون مارتین رپید و بوگاتی شیرون می‌باشد.

  • اما درباره‌ی پیکاپ ها اوضاع چگونه است؟

فورد سری F که پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکاست آن‌گونه که به نظر می‌رسد سنگین نیست. این شرکت از آلومینیوم به منظور کاهش وزن مدل فعلی استفاده کرده است. F-150 در سبک‌ترین حالت خود ۱۸۵۰ کیلوگرم وزن دارد. سنگین‌ترین نسخه که رپتور است ۲۵۴۵ کیلو وزن داشته که آن‌هم به خاطر سیستم تعلیق متفاوت و برخی اجزای دیگر می‌باشد.

New 2018 Ford F-150
نسل قبلی شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ وزن ۲۱۳۵ کیلویی داشته درحالی‌که وزن مدل دو کابین چهار چرخ محرک به ۲۴۰۹ کیلو می‌رسد. وزن تویوتا توندرا نیز بین ۲۳۱۸ تا ۲۵۸۲ کیلوگرم متغیر است.

منبع: autocar

پیروزی آسان همیلتون در مجارستان

بدون دیدگاه






گرندپری مجارستان امروز در حالی آغاز شد که لوئیس همیلتون پول پوزیشن را در اختیار داشت و توانست این برتری را تا انتهای مسابقه نیز به‌خوبی حفظ کند.


اما در کنار همیلتون، هم‌تیمی او یعنی بوتاس نشان داد که هنوز با یک قهرمان تمام و کمال فاصله دارد. بوتاس از خط دوم مسابقه را شروع کرد اما در حساس‌ترین لحظات مسابقه، نتوانست دفاع خوبی از موقعیت خود بنماید و هیچ سکویی نیز به دست نیاورد.


در همان اوایل مسابقه، مشکل فنی باعث خروج ورشتاپن از جریان رقابت شد. همیلتون به‌خوبی فاصله خود را با رقبا افزایش داد. فراری در پیت استاپ رایکونن و فتل، زمان زیادی از دست داد. اما دورهای سریع رایکونن در پیست، نشان می‌داد که شرایط برای آنها بهتر خواهد شد.

در این زمان بوتاس که پشت سر همیلتون قرار داشت، تحت فشار زیادی از سوی فراری‌ها قرار گرفت. سرانجام فتل توانست از او عبور کند هرچند بوتاس از پشت با او برخورد کرد. این برخورد باعث آسیب به باله جلوی خودروی او شد. کمی بعدتر، بوتاس این بار پس از قفل کردن چرخ‌ها با ریکاردو برخورد کرد. بررسی این برخورد بعد از مسابقه ۱۰ ثانیه پنالتی نیز برای بوتاس به همراه داشت.


بوتاس می‌توانست جایگاه چهارم را به دست آورد اما دستور تیمی مرسدس به او برای راه دادن به ریکاردو نیز با حرکت جوانمردانه او و قناعت به رتبه پنجمی به پایان رسید.


لوئیس همیلتون به‌آسانی و بدون فشار از خط پایان گذشت درحالی‌که نزدیک‌ترین رقیب او یعنی فتل بعد از ۱۷ ثانیه از این خط عبور کرد. کیمی رایکونن نیز سوم شد.

قیمت و مشخصات کامل لکسس ES مدل ۲۰۱۹

بدون دیدگاه






پیروی رونمایی رسمی در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، لکسس ES بازنگری شده آماده ورود به بازار آمریکا است.


این خودرو از ماه سپتامبر قابل‌خرید بوده و با سه تریم متمایز با نام‌های ES 350، ES 300h و ES 350 F اسپورت در دسترس خواهد بود. مدل پایه این خودرو تنها ۵۵۰ دلار گران‌تر از قبل بوده و هم‌اکنون قیمت آغازین ۳۹۵۰۰ دلاری دارد.


لکسس می‌گوید مدل سطح میانی ES 300h با قیمت ۴۱۳۱۰ دلار ۵۱۰ دلار ارزان‌تر از قبل بوده درحالی‌که برای خرید مدل جدید F اسپورت باید حداقل ۴۴۰۳۵ دلار بپردازید. لکسس ES در مقایسه با مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ پایه به ترتیب ۱۳۴۵۰ و ۱۳۹۰۰ دلار ارزان‌تر است.


نیروبخش لکسس ES 350 پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری است که هم‌اکنون قدرت ۳۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که جایگزین گیربکس قبلی ۶ سرعته شده همکاری می‌کند.


گفته شده مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی لکسس ES 350 به ترتیب برابر با ۱۰٫۷/۷٫۱/۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.


از طرف دیگر مدل ES 300h را داریم که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری و یک واحد الکتریکی سود می‌برد. خروجی کل مجموعه برابر با ۲۱۵ اسب بخار بوده و مصرف سوخت آن به ترتیب ۵٫۵/۵٫۲/۵٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.


مدل F اسپورت همان پیشرانه ۶ سیلندر نسخه پایه را حفظ کرده اما دارای سیستم تعلیق متغیر تطبیقی سفارشی برگرفته از مدل‌های LC و LS می‌باشد. همچنین تریم ظاهری و کابین این نسخه اسپورت تر است.

همه‌ی مدل‌های لکسس ES جدید به‌صورت استاندارد دارای سیستم ایمنی ۲٫۰ پلاس کمپانی بوده و شامل مواردی همچون تشخیص عابران و دوچرخه‌سواران در روز و همچنین تشخیص عابران پیاده در زمان نور کم می‌باشد.


ES همچنین اولین محصول لکسس است که با سیستم اپل کارپلی و آمازون الکسا عرضه می‌شود.

تغییرات کادیلاک ATS-V کوپه مدل ۲۰۱۹

بدون دیدگاه






انتظار می‌رود مدل سال ۲۰۱۹ کادیلاک ATS-V کوپه آخرین سال حضور این خودرو در بازار باشد؛ اما بجای کاهش قیمت به منظور جلب مشتری بیشتر، این خودروساز آمریکایی قیمت پایه خودروی مورد بحث را ۴ هزار دلار افزایش داده است؛ اما با این وجود ATS-V ارزش بهتری داشته و ما دلیل آن را به شما خواهیم گفت.


بنا به گفته کارز دایرکت، کادیلاک CTS-V 2019 کوپه قیمت پایه ۶۸۷۹۰ دلاری به همراه هزینه‌های تحویل دارد که در مقایسه با مدل سال قبل افزایش قیمت ۴ هزار دلاری را نشان می‌دهد؛ اما این خودرو هم‌اکنون به پکیج فیبر کربنی مجهز شده که قبلاً به عنوان یک آپشن ۵ هزار دلاری در دسترس بود بنابراین علیرغم افزایش قیمت، این خودرو در واقع هزار دلار ارزان‌تر شده است.


پکیج یاد شده شامل اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و ورودی‌های هوایی است که همگی از متریال گران بهایی ساخته شده‌اند. همچنین اسپویلر عقب و رکاب‌های جانبی نیز ارتقا یافته‌اند.

جدای از این موارد ATS-V کوپه اساساً تغییری نداشته و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳٫۶ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه قدرت ۴۶۴ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۳ نیوتون متری داشته و به یک گیربکس ۶ سرعته دستی سنتی استاندارد یا گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سفارشی ۲ هزار دلاری متصل می‌شود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این کوپه تند و تیز برابر با ۳٫۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۴ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


کارز دایرکت می‌گوید این کوپه پرقدرت آمریکایی ۱۳۵۵ دلار ارزان‌تر از ب ام و M4، مبلغ ۲۹۵ دلار گران‌تر از مرسدس-ای ام جی C63 کوپه و ۱۹ هزار دلار ارزان‌تر از مدل بزرگ‌تر و قوی‌تر CTS-V سدان می‌باشد. تخفیف‌های نمایندگی که گاه تا ۶ هزار دلار هم می‌رسد می‌تواند بر جذابیت این خودرو بیفزاید.

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها