iranzamin22.ir


لینکلن در دههٔ ۶۰ میلادی از درهای عکس بازشو موسوم به درهای خودکشی در سدان پرچم‌دار کانتیننتال خود استفاده می‌کرد اما در دههٔ ۷۰ این درها کنار رفته و جای خود را به درهای معمولی دادند. هرچند لینکلن در سال ۲۰۰۲ در کانسپتی که در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد بار دیگر از درهای عکس بازشو استفاده کرده بود اما نهایتاً هیچ‌گاه این درها به خط تولید راه پیدا نکردند.

سال گذشته اما تعدادی از نمایندگی‌های فروش لینکلن که در انجمن نمایندگی‌ها در لاس‌وگاس حضور داشتند، گفتند که این شرکت طی این رویداد اعلام کرده که نسخهٔ آیندهٔ سدان کانتیننتال به درهای خودکشی مجهز خواهد شد. هرچند این ادعا هیچ‌گاه رسماً تأیید نشد اما شایعات بازگشت درهای عکس بازشو توسط لینکلن را بار دیگر مطرح نمود. به‌تازگی نیز این شرکت در کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، تصویر کوچکی را منتشر کرده که در آن دو دستگیرهٔ در قدیمی خودرو در کنار هم دیده می‌شوند. این دستگیره‌ها که مشابه دستگیرهای کانتیننتال دههٔ ۶۰ هستند، می‌تواند دلیلی بر بازگشت درهای عکس بازشو باشد.

درحالی‌که انتشار این تصویر، شایعات بازگشت درهای عکس بازشو توسط لینکلن را تقویت کرده است، حالا یک تصویر بی‌کیفیت از یک کانتیننتال با درهای خودکشی نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد به‌احتمال‌زیاد شایعات اخیر واقعیت داشته‌اند. در این تصویر یک کانتیننتال جدید دیده می‌شود که روی استیجی به نمایش درآمده و در پشت آن نیز عبارت Coach Door به چشم می‌خورد. نسخهٔ جدید این خودرو می‌تواند فاصلهٔ محوری بیشتر و همین‌طور شخصیت لوکس‌تری نسبت به مدل کنونی داشته باشد. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رفت، به خاطر مسائل ایمنی، ستون B خودرو حذف نشده است.

درهای عکس بازشو یا خودکشی موجب سهولت در ورود و خروج به خودرو می‌شوند اما در گذشته این درها از مشکلات ایمنی رنج می‌بردند زیرا احتمال باز شدن ناگهانی درها عقب در سرعت‌های بالا وجود داشت که پیامدهای خطرناکی را به دنبال داشت و ازاین‌رو نام خودکشی روی این درها گذاشته شد؛ اما مطمئناً امروزه اقدامات ایمنی لازم روی این درها اعمال شده زیرا رولزرویس چندین سال است بدون هیچ مشکلی از این نوع درها در محصولات خود استفاده می‌کند پس مطمئناً لینکلن هم می‌تواند این کار را انجام دهد. حتی امکان استفاده از درهای عکس بازشو در شاسی‌بلندها هم وجود دارد و مدل جدید اویاتور می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این کار باشد.

با توجه به تیزر اخیر و افشای این تصویر، انتظار می‌رود لینکلن طی هفته‌های آینده رسماً بازگشت درهای عکس بازشو را اعلام کند. همچنین این احتمال هم وجود دارد که برند لوکس فورد در حال آماده کردن کانتیننتال جدید با درهای عکس بازشو برای رونمایی در نمایشگاه دیترویت باشد. درهرحال، لینکلن در طول سالیان گذشته با کانسپت‌های مختلف سعی در بازگرداندن درهای عکس بازشو داشت که هیچ‌کدام به نتیجه نرسیدند اما به نظر می‌رسد اکنون زمان آن فرارسیده که دنیا بار دیگر کانتیننتال را با درهای عکس بازشو ببیند.

 


کارلکس دیزاین در حال تأسیس زیرمجموعه‌ی جدیدی است که پیکاپ دیزاین نام دارد. اولین مأموریت این بخش نیز ساخت نسخه‌ی شش چرخ از پیکاپ لوکس مرسدس X کلاس می‌باشد. این هیولای جدید Exy مانستر X کانسپت نام گرفته است.


این پیکاپ سفارشی هنوز در دنیای واقعی وجود ندارد اما پیکاپ دیزاین قول داده پانل‌های بدنه‌ی آن را از فیبر کربن بسازد. روی کاپوت برآمدگی بزرگی دیده می‌شود و روی سقف نیز چراغ‌های نواری نصب شده است. علاوه بر اکسلی اضافه، بچه گلگیرهای پهن‌تر هم نصب شده‌اند تا به این ترتیب لاستیک‌های بزرگ‌تر را در خود جای دهند. به منظور ایجاد تضاد جالب با بدنه‌ای مشکی‌رنگ، این پیکاپ دارای رنگ زرد در بخش بار می‌باشد. پیکاپ دیزاین این رنگ را محافظتی و ساختاری می‌نامد.


هنوز اطلاعاتی درباره‌ی قوای محرکه‌ی پیکاپ مورد بحث منتشر نشده است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل استاندارد X کلاس قدرت ۲۵۸ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد اما شاید این مشخصات با ظاهر ترسناک پیکاپ ۶ چرخ پیکاپ دیزاین همخوانی نداشته باشند. همچنین شرکت سازنده چیزی درباره‌ی نحوه‌ی رسیدن قدرت پیشرانه به چرخ‌ها منتشر نشده است.


پیکاپ دیزاین از دیسک‌های ترمز سرامیک کربنی برای این هیولا استفاده خواهد کرد. سیستم تعلیق سفارشی Exy مانستر X کانسپت نیز باعث شده ارتفاع خودرو افزایش یابد. در جلو و عقب نیز وینچ نصب شده تا از عملکرد بهتر خودرو در بدترین شرایط اطمینان حاصل شود.


کانسپت یاد شده به نظر می‌رسد نسخه‌ی وحشی‌تر از پیکاپ ۶ چرخ قبلی این کمپانی باشد. عناصری همچون ورودی هوای روی کاپوت و ظاهر محفظه بار کاملاً شبیه یکدیگر هستند اما Exy گلگیرهای باابهت تری دارد.

دوئل ولوو S90 مرسدس بنز E کلاس

بدون دیدگاه


مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت نخست، اولین دوئل از گروه سدان‌های متوسط لوکس

 

دوئل‌های گروه سدان‌های متوسط لوکس در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

مرسدس بنز E کلاس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: MRA مرسدس

امتیاز از کاربایر: ۴٫۵ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴٫۵ از ۵

امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۷,۶۳۸ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۱,۱۱۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۹,۴۷۳ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۵,۴۷۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۲ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عملکرد بی‌نقص، تعدال میان لوکس و اسپرت بودن، تجهیزات استاندارد فراوان

نقاط منفی: افزایش شدید قیمت با سفارش آپشن‌ها

 

ولوو S90

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: SPA ولوو

امتیاز از کاربایر: ۴٫۳ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۵,۱۹۳ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۸,۳۲۳ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۸,۶۴۱ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶,۱۲۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۹۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: داخل و خارج جذاب، قوای محرکهٔ قدرتمند، صندلی‌های عقب بسیار لوکس

نقاط منفی: دسته‌دندهٔ کلافه‌کننده، صفحه‌نمایش بسیار ظریف، تنظیم نامناسب ترمزها

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

مرسدس-آام‌گ E43 ولوو S90 T8
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۲ لیتری I4 + الکتریکی
تنفس توئین توربو توئین شارژر
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۶۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۴٫۲ ثانیه ۴٫۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲٫۸ ثانیه ۱۳٫۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱٫۲ لیتر (ترکیبی) ۸٫۱ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۹۰ گرم/کیلومتر ۴۹ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۶ لیتر ۵۰ لیتر
برد تمام الکتریکی ندارد ۳۵ کیلومتر
وزن ۱۹۴۴ کیلوگرم ۲۱۳۲ کیلوگرم
طول ۴٫۹۴ متر ۵٫۰۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲٫۹۴ متر ۳٫۰۶ متر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۳۹۶ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
ضریب درگ ۰٫۳۲ ۰٫۲۷
قیمت پایه بریتانیا ۳۴,۶۲۹ پوند ۳۲,۷۱۲ پوند
قیمت موردبررسی ۵۵,۹۱۲ پوند ۵۴,۶۷۲ پوند
قیمت پایه آمریکا ۵۴,۴۹۵ دلار ۴۹,۰۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۷۲,۵۹۵ دلار ۶۴,۶۴۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 


انزو آخرین هایپرکار فراری است که از قوای محرکه‌ی الکتریکی شده استفاده نمی‌کند و البته در بازار دست‌دوم‌ها نیز قیمت بالایی دارد. به همین خاطر جای تعجبی ندارد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آن نیز قیمت قابل‌توجهی داشته باشد.


یکی از این پیشرانه‌ها در eBay برای فروش عرضه شده است. گفته شده این پیشرانه متعلق به انزوی مدل ۲۰۰۳ بوده و ظاهراً تنها ۱۴۴۸ کیلومتر کار کرده و بعد از آن بنا به دلایلی از روی خودرو باز شده است.


قیمت این پیشرانه در حدود یک رولزرویس کولینان رده میانی و بیشتر از قیمت فراری ۸۱۲ سوپرفست و یا پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌باشد.


در زمان نگارش این خبر هیچ فردی علاقه‌ی خود به پیشرانه‌ی فراری انزو را نشان نداده اما این موضوع قابل‌درک است چراکه اکثر مالکان این خودرو از هایپرکارهای خود به خوبی مراقبت می‌کنند و نیازی به تعویض پیشرانه ندارند.

این قلب آهنین ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۶۵۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۷ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فراری انزو به‌صورت رسمی ۳٫۶۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز فراتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. این خودرو همچنین مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی می‌کند.

تنها ۴۰۰ دستگاه از فراری انزو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ساخته شد. خرید یک نمونه‌ی تمیز آن در این روزها بیش از ۲ میلیون دلار آب می‌خورد بنابراین ارزش آن کاملاً در حد هایپرکار لافراری می‌باشد.


اگر امیدوار بودید که نسخه‌ی تولیدی فولکس‌واگن اطلس کراس اسپورت از شاخصه‌های طراحی مدل مفهومی استفاده کند شاید با دیدن تصاویر این خودرو کمی ناامید شوید.


متأسفانه نمای جلو و طراحی چراغ‌های عقب مدل کانسپت در نمونه تولیدی اطلس کراس اسپورت دیده نمی‌شوند. در بخش جلوی مدل تولیدی نوارهای LED به همراه بخش بالایی جلوپنجره ترکیب یکپارچه‌ای تشکیل داده‌اند. همچنین به لطف دیگر تصاویر منتشر شده ما می‌دانیم که گرافیک چراغ‌های عقب نیز متفاوت هستند.


فرم کلی اطلس کراس اسپورت کاملاً مشابه خودروی نمایشی بوده بنابراین می‌توانیم شاهد نسخه‌ی شیک‌تری از مدل استاندارد اطلس یا ترامونت باشیم.


در بخش جلو شاهد بازطراحی جلوپنجره، چراغ‌ها و سپر هستیم که باعث شده‌اند زیباشناختی کلی خودرو ارتقا یابد. همچنین قوس‌های چرخ نیز همچنان برآمده هستند اما طراحی نمای عقب تنها کمی نرم‌تر از طراحی نسخه‌ی کانسپت است.


بنا به گفته‌ی سایت چینی CNBeta، طول/عرض/ارتفاع فولکس اطلس کراس اسپورت به ترتیب برابر با ۴۹۰۵/۱۹۸۹/۱۷۱۹ میلی‌متر و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۲۹۸۰ میلی‌متر است. به منظور مقایسه بد نیست بدانید فاصله‌ی بین محوری و پهنای این خودرو مشابه نسخه‌ی استاندارد است اما طول کلی کاهش یافته و ارتفاع سقف نیز ۵۹ میلی‌متر پایین آمده است.


نیروبخش خودروی موردبحث پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی بنزینی است هرچند گفته شده پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲٫۵ لیتری ترامونت نیز به همراه گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود.


هزینه‌ی تعویض قطعات هایپرکار بوگاتی ویرون از زمان عرضه در حدود ۱۰ سال پیش تاکنون همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. قیمت بسیار بالای قطعات این خودرو به خاطر تولید بسیار محدود بوده و البته برخی از جزئیات مربوط به قطعات نیز به‌صورت راز باقی مانده‌اند.


هم‌اکنون و به لطف انتشار یک سند تأییدیه توسط EPA که به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد می‌دانیم برخی از قطعات قیمت واقعاً بالایی دارند. بدون هرگونه تعجبی، با شنیدن قیمت این قطعات اشک از چشمان ما سرازیر خواهد شد!


خب بیایید با یکی از گران‌ترین قطعات شروع کنیم: باک سوخت! اگر به هر دلیلی مالک بوگاتی ویرون نیاز به تعویض باک سوخت پیدا کند باید ۱۷۹۰۴ یورو (۲۰۳۴۹ دلار) برای خرید باک جدید پرداخت کند. اگر مالک بخواهد این باک توسط متخصصان بوگاتی نصب شود باید ۲۰ هزار یوروی دیگر هم به آن اضافه کرد که باعث می‌شود هزینه‌ی خرید و تعویض باک سوخت به ۳۷۹۰۴ یورو (۴۳۰۸۰ دلار) برسد. با این پول می‌توانید یک دستگاه مرسدس-ای ام جی A35 جدید بخرید.


البته این تنها قطعه‌ای نیست که قیمت بالایی دارد. برای مثال هر یک از چهار توربوی ویرون ۵۶۴۰ یورو (۶۴۰۰ دلار) قیمت دارد. همچنین هزینه‌ی تعویض یک جفت توربو برابر با ۸ هزار یورو می‌باشد. علاوه بر این، هر یک از سیستم‌های خنک کننده‌ی هوا هزینه‌ی ۷۹۱۷ یورویی (۸۹۹۶ دلار) دارد که به آن باید ۱۸۰۰ یورو هزینه‌ی تعویض را نیز اضافه کرد.


البته موضوع سورپرایز کننده تر در مقایسه با هزینه‌های خرید و تعویض برخی قطعات، وجود برخی قطعات مشترک با خودروهای دیگر است. برای مثال ویرون از همان حسگرهای فشار بوست خودروهایی همچون فولکس گلف GTI و آئودی A3 استفاده می‌کند و اگرچه این حسگرها تنها ۱۶٫۵ یورو قیمت دارند اما باز کردن پیشرانه و تعویض آن‌ها ۱۶۰۰ یورو هزینه روی دست مالک می‌گذارد. قیمت حسگر موقعیت میل‌لنگ حتی جالب‌تر است. اگرچه این قطعه تنها ۷٫۹ یورو قیمت دارد و با فولکس‌واگن جتا و گلف مشترک است اما برای تعویض آن باید ۵۲۰۰ یورو دستمزد پرداخت کنید!


رقابت انتخاب بهترین خودرو برای راننده‌های بریتانیا توسط اتوکار سابقه‌ای طولانی نزدیک به سه دهه‌ای دارد اما در طول این سال‌ها، هدف برگزاری این رقابت بدون تغییر باقیمانده و آن یافتن سرگرم‌کننده‌ترین خودرو برای رانندگی در هرسال است. برای رسیدن به این هدف، طیف گسترده و مختلفی از خودروهای اسپرت هرسال گرد هم جمع می‌شوند تا نهایتاً از میان آن‌ها یک خودرو به‌عنوان پیروز رقابت انتخاب گردد. این روز اما به‌طور غیررسمی روز هندلینگ خوانده می‌شود زیرا چیزی که در شرکت‌کنندگان بیشترین اهمیت را دارد، دینامیک خودرو است نه اندازه، وزن، قدرت و یا حتی نوع قوای محرکه.

در طول سال‌های برگزاری این رقابت، هم خودروهای گران‌قیمت و هم ماشین‌های نسبتاً ارزان و همین‌طور هم خودروهای قدرتمند و هم ماشین‌هایی با قدرت بسیار کم پیروز شده‌اند که این یعنی همهٔ خودروها در هر کلاسی و با هر قیمت و قدرتی شانس پیروزی در این نبرد سخت را دارند. این موضوع در رقابت امسال هم به‌وضوح دیده می‌شود به‌گونه‌ای که در بین شرکت‌کنندگان از هاچ‌بک ساب‌کامپکت سه سیلندر گرفته تا سوپراسپرت‌های هشت سیلندر چند صد هزار دلاری حضور دارند. این ماشین‌ها طی سه روز در مکان‌های مختلفی شامل جاده‌های عمومی و پیست Anglesey مورد آزمایش‌های گسترده‌ای قرار گرفته‌اند اما نهایتاً در این رقابت سخت تنها یک خودرو پیروز خواهد شد.

از سه روزی که این رقابت برگزار می‌شود، روز اول به‌طور کامل در جاده‌های عمومی صرف می‌شود، روز دوم خودروها صرفاً در پیست مورد آزمایش قرار می‌گیرند و روز سوم هم در هردو جا سپری می‌شود. طی این ۷۲ ساعت، پنج داورِ رقابت اتوکار، ۱۰ خودروی شرکت‌کننده را بیشتر از بسیاری از مالکین در طول عمر خودرو در جاده‌ها موردبررسی و تحت‌فشار قرار می‌دهند. مثل همیشه، در شرکت‌کنندگان رقابت امسال خودروهایی با ترکیب موتور جلو، موتور وسط و موتور عقب با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک در انواع هاچ‌بک، سدان و کوپه با پیشرانه‌های تنفس طبیعی، سوپرشارژ و توربوشارژ و گیربکس‌های دستی، اتوماتیک و دوکلاچه حضور دارند.

شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودروی ۲۰۱۸ برای راننده‌های بریتانیا

  • آلپاین A110
  • آستون‌مارتین ونتیج
  • آئودی R8 RWS
  • ب‌ام‌و M2 کامپتیشن
  • فراری ۴۸۸ پیستا
  • فورد فی‌یستا ST
  • جگوار XE SVR Project 8
  • لوتوس اگزیج ۴۱۰
  • مک‌لارن ۶۰۰LT
  • پورشه ۹۱۱ GT3 RS

فورد فی‌یستا ST که می‌توان آن‌را بهترین خودروی مقرون‌به‌صرفه برای راننده‌های بریتانیا دانست، تنها شرکت‌کننده‌ای با قیمتی کمتر ۵۰ هزار پوند است. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن تلاش می‌کند عملکرد M2 معمولی که دو سال پیش در این رقابت حضور داشت را بهبود بخشد. غیرازاین دو، آلپاین A110 و لوتوس اگزیج ۴۱۰ تنها شرکت‌کنندگانی هستند که قیمتی پنج‌رقمی دارند. پس‌ازاین، با جهش قیمتی بزرگی به آئودی R8 RWS می‌رسیم که ارزان‌ترین و احتمالاً بهترین نسخهٔ R8 برای رانندگی است. کمی بالاتر، نسل جدید آستون‌مارتین ونتیج قرار دارد که علیرغم افزایش وزن و تجهیز به فرمان الکتریکی، پیشرانهٔ توربو و گیربکس اتوماتیک، هنوز هم در ادامهٔ موفقیت نسل قبلی خود متوقف نشده است.

دراین‌بین پورشه ۹۱۱ GT3 RS سخت‌ترین کار را در پیش رو دارد چراکه باید از پیروزی یا در اصل عنوان قهرمانی GT3 استاندارد در رقابت بهترین خودروی ۲۰۱۷ دفاع کند. گران‌قیمت‌ترین شرکت‌کنندگان رقابت امسال نیز سه خودروی جگوار XE SVR Project 8، مک‌لارن ۶۰۰LT و فراری ۴۸۸ پیستا هستند که هر سه در اصل نسخه‌هایی ارتقاءیافته و قدرتمندتر از نمونه‌های معمولی خود محسوب می‌شوند. این ۱۰ شرکت‌کننده که همگی از جدیدترین خودروهای اسپرت حال حاضر دنیا هستند و حالا برای برگزاری نبردی سخت آماده شده‌اند. نبردی که تنها یک برنده خواهد داشت و آن بهترین خودروی ۲۰۱۸ برای راننده‌ها خواهد بود.

پس از انجام آزمایش‌های خیابانی در روز اول، شرکت‌کنندگان در روز دوم برای انجام مهم‌ترین بخش رقابت، یعنی ثبت لپ تایم، راهی پیست Anglesey شدند. در این آزمون، فراری ۴۸۸ پیستا با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۱ ثانیه، بااقتدار عنوان سریع‌ترین خودروی پیست را از آن خود کرد. البته فراری حاضر در این رقابت به رینگ‌های فیبر کربنی با لاستیک‌های میشلن پایلوت کاپ مجهز بود و به همین دلیل ممکن است برخی این را عادلانه ندانند که وقتی سایر خودروها به لاستیک‌های معمولی مجهز هستند، ۴۸۸ پیستا با لاستیک‌های ویژه اقدام به ثبت لپ تایم در پیست کند اما در جواب باید گفت چون این لاستیک‌ها برای عموم خریداران قابل سفارش هستند، تایم زنی با آن‌ها کاملاً عادلانه است. پس از سوپراسپرت مارانلو اما این مک‌لارن ۶۰۰LT بود با زمان ۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و مکان سوم هم به پورشه ۹۱۱ GT3 RS اختصاص یافت.

پس از انجام آزمون‌ها و مراحل مختلف، در پایان روز سوم نهایتاً نوبت به اعلام نتایج و تعیین پیروز رقابت رسید. متأسفانه ناامیدکننده‌ترین عملکرد را جگوار به نمایش گذاشت و به همین دلیل از پنج داور، سه نفر آن‌را در جایگاه آخر قرار دادند و دو داور دیگر نیز مقامی بهتر از دوم از آخر را برای آن در نظر نگرفتند. این سدان بریتانیایی از دو مشکل عمده رنج می‌برد که یکی وزن بالا و دیگری عدم اعتمادبه‌نفس است. البته این خودرو چسبندگی و ثبات قابل‌تحسینی را ارائه می‌کند اما بازهم حفظ تعادل آن سخت است. بااین‌حال XE SVR Project 8 مطمئناً باید می‌توانست حداقل فورد فی‌یستا ST را مغلوب کند اما این اتفاق رخ نداد. البته در این رقابت قیمت هرگز موردتوجه قرار نمی‌گیرد اما بااین‌وجود فی‌یستا با اختلاف تنها پنج امتیاز، بالاتر از جگوار قرار گرفت و بدین ترتیب XE SVR Project 8 موفق به کسب مقامی بهتر از آخر نشد.

روی جاده، فورد فی‌یستا ST دقت بسیار پایینی داشته و پاسخگویی و شادابی آن نیز مناسب نیست به‌گونه‌ای که چابکی نسل قبلی در آن دیده نمی‌شود. در این هاچ‌بک کوچک، راننده هرچه بیشتر قصد برقراری ارتباط با خودرو را داشته باشد بیشتر ناکام می‌شود. به این دلایل، فی‌یستا ST در جایگاه نهم قرار گرفت. از سوی دیگر، درحالی‌که از لوتوس اگزیج ۴۱۰ سبک‌وزن انتظار زیادی می‌رفت و حتی احتمال پیروزی آن‌هم وجود داشت، نتوانست به جایگاهی بهتر از هشتم دست پیدا کند. البته این ماشین در بسیاری از آزمون‌ها خوب عمل کرد. اگزیج هنوز هم مثل یک لوتوس احساس می‌شد و کنترل بدنهٔ آن، هم روی جاده و هم در پیست بسیار عالی بود؛ اما درحالی‌که انتظار می‌رفت اگزیج ۴۱۰ در پیست پیشرفت کرده باشد، مشکلات آن همچنان باقیمانده است. این خودرو حتی در حالت مسابقه هم فاقد کشش مناسب بود آن‌هم با وجودی که به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز شده است.

آستون‌مارتین ونتیج اما باید خوشحال باشد که توانست خودرویی مثل لوتوس اگزیج ۴۱۰ را مغلوب کرده و در جایگاه هفتم قرار گیرد. البته نظر داوران در مورد این خودرو متفاوت بود و حتی دو داور آن‌را در جایگاه نهم قرار دادند. به گفتهٔ آزمایش‌کنندگان، ونتیج همانند خودرویی ازهم‌گسیخته احساس می‌شود زیرا هرچند بسیاری از قطعات آن به‌صورت تکی و مجزا خوب هستند اما وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند هرگز یکپارچگی ندارند؛ بنابراین ونتیج تنها با دو امتیاز بیشتر، اگزیج را مغلوب کرد و تنها با سه امتیاز کمتر، مغلوب آئودی R8 RWS شد که این نشان می‌داد رقابت در میانهٔ جدول چقدر نزدیک است. در مورد R8 اما نظر داوران بسیار به هم نزدیک بود به‌گونه‌ای که هیچ‌کس آن‌را در جایگاهی بالاتر از ششم و هیچ‌کس پایین‌تر از هشتم قرار نداد. یکی از مشکلات این سوپراسپرت آلمانی، احساس ناخوشایند ترمزهای آن بود اما بااین‌حال R8 RWS بهترین خودرو برای راننده‌ای است که آئودی پس از سال‌ها تولید کرده است.

درحالی‌که آئودی R8 RWS با کسب ۱۸۴ امتیاز از مجموع ۲۵۰ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت، ب‌ام‌و M2 کامپتیشن موفق به کسب ۲۰۳ امتیاز شد و بدین ترتیب با اختلاف قابل‌توجه ۱۹ امتیاز نسبت به آئودی، مقام پنج را از آن خود کرد. این کوپهٔ کوچک آلمانی را باید سلطان هندلینگ دانست. M2 کامپتیشن خودرویی کاربردی و شهری است که برای استفاده‌های روزانه مناسب است و درعین‌حال در پیست یا حتی جاده فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. در مورد برخی خودروها، داوران واقعاً تأسف می‌خورند که ارزش در برابر قیمت هیچ نقشی در امتیازات ندارد و M2 کامپتیشن یکی از همین خودرو است زیرا این کوپهٔ اسپرت، عملکرد و هندلینگی استثنایی را با قیمت بسیار مناسبی ارائه می‌کند.

شاید تعجب‌برانگیز باشد که نسخه‌ای ارتقاءیافته از خودروی پیروز رقابت سال گذشته امسال نتوانست حتی یک سکو کسب کند و به جایگاه چهارم بسنده کرد. البته به گفتهٔ داوران، پورشه ۹۱۱ GT3 RS قابل‌پیش‌بینی‌ترین و قابل‌انعطاف‌ترین خودروی گروه بوده و در بین شرکت‌کنندگان رقابت امسال، بهترین هندلینگ پیست و بهترین پیشرانه را دارد. در پیست، ترمزها، چسبندگی، کشش، پیچیدن، همه و همه عالی هستند و GT3 RS بی‌نقص‌ترین خودرو در پیست آزمایشی بود اما این اسپرت آلمانی نتوانست عملکرد درخشان خود در پیست را در جاده‌ها هم ارائه کند و به همین دلیل در آزمون‌های جاده‌ای امتیاز از دست داد. بدین ترتیب، از بین ۱۰ شرکت‌کنندهٔ رقابت انتخاب بهترین خودروی ۲۰۱۸ برای رانندگان بریتانیا، سه خودرو به فینال رسیدند.

فینالیست‌های رقابت بهترین خودروی ۲۰۱۸ برای راننده‌های بریتانیا

  • آلپاین A110
  • فراری ۴۸۸ پیستا
  • مک‌لارن ۶۰۰LT

امسال در صدر جدول رقابت بهترین خودرو برای راننده، نبرد سختی در جریان بود چراکه پنج خودرو از مجموع ۲۵۰ امتیاز رقابت موفق به کسب بیش از ۲۰۰ امتیاز شده و در بالاترین جایگاه‌ها قرار گرفتند. این پنج خودرویی که در باشگاه ۲۰۰ امتیازی‌ها حضور داشتند هرکدام مدعی قدرتمندی برای قهرمانی بودند. تا اینجای کار، به دو خودرو از این پنج خودرو پرداختیم. ب‌ام‌و M2 کامپتیشن و پورشه ۹۱۱ GT3 RS هردو فوق‌العاده هستند ولی در این رقابت، داوران به دنبال بهترین بهترین‌ها هستند. فینالیست‌های رقابت امسال فراری ۴۸۸ پیستا، مک‌لارن ۶۰۰LT و آلپاین A110 هستند؛ اما از بین این سه ماشین کدام‌یک پیروز خواهد شد؟ فراری قدرتمند ۷۲۰ اسب بخاری؟ مک‌لارن ضعیف‌تر ۶۰۰ اسبی یا آلپاین مقرون‌به‌صرفه اما خطرناک؟

آلپاین A110 از همه لحاظ خودروی فوق‌العاده‌ای است. این ماشین ثابت می‌کند که خودروهای اسپرت باید کوچک باشند. بازهٔ جابجایی زیاد تعلیق در این اسپرت فرانسوی به‌خوبی دست‌اندازها و ناهمواری‌های مسیر را جذب می‌کند درحالی‌که اندازهٔ جمع‌وجور امکان استفاده از تمام عملکرد آن‌را فراهم می‌کند. هرکدام از داوران به‌نوعی به ستایش و تحسین A110 پرداختند اما مهم‌تر از آن‌ها این است که به‌راحتی می‌توان از این کوپهٔ اسپرت به‌صورت روزانه استفاده کرد. از سوی دیگر، فراری ۴۸۸ پیستا هم خودروی بسیار هیجان‌انگیزی است. این سوپراسپرت ایتالیایی با قدرت فوق‌العادهٔ پیشرانهٔ V8 خود، عملکردی مانند جنگندهٔ F35 را به نمایش می‌گذارد! پیستا هم در پیست و هم در جاده عملکردی عالی را به نمایش گذاشت و به همین دلیل آزمایش‌کنندگان آن‌را بهترین و شهری‌ترین فراری V8 تاریخ دانستند.

مک‌لارن ۶۰۰LT، بهترین خودروی ۲۰۱۸ برای راننده‌های بریتانیا

پس از بررسی کامل فینالیست‌ها، سرانجام زمان رأی‌گیری برای انتخاب خودروی پیروز فرارسید. این لحظهٔ بسیار حساسی و البته سختی بود. آراء و امتیازات پنج داور، بهترین خودروی سال جاری برای راننده‌ها را مشخص می‌کند. با وجود اینکه هر سه فینالیست عملکرد بی‌نظیری داشته و هر سه عالی عمل کردند اما نهایتاً اکثر داوران به مک‌لارن امتیاز بیشتری دادند و تنها یک داور برای فراری امتیاز بالاتری در نظر گرفت. بدین ترتیب، مک‌لارن ۶۰۰LT پس از انجام آزمون‌های گوناگون، در این رقابت سخت به پیروزی دست یافت و بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ برای رانندگان بریتانیا لقب گرفت. بنابراین حالا مک‌لارن هم به پورشه (با یازده پیروزی در این رقابت‌ها)، فراری (با پنج پیروزی)، لوتوس (با چهار پیروزی) و سایر خودروسازانی پیوست که تاکنون در این رقابت سخت اتوکار به پیروزی دست یافته‌اند.

این سوپراسپرت بریتانیایی با ارائهٔ عملکردی درخشان و با شایستگی تمام، با تنها دو امتیاز کمتر از مجموع ۲۵۰ امتیاز توانست این عنوان ارزشمند را از آن خود کند. هرچند در فینال رقابت بسیار نزدیکی در جریان بود اما ۶۰۰LT با عملکرد جاده‌ای فوق‌العاده، توانایی‌های قابل‌توجه در هر سرعتی و هندلینگ تعادل برتر روی پیست توانست نتیجه را به نفع خود تغییر دهد. مک‌لارن امسال هایپرکار ۷۵۰ هزار پوندی سنا را روانهٔ بازار کرده و سال آینده هم مدل میلیون دلاری اسپیدتیل را ارائه خواهد کرد اما ۶۰۰LT نشان داد که همان توانایی‌های هایپرکارهای گران‌قیمت مک‌لارن در قابل‌دسترس‌ترین محصول این شرکت هم ارائه می‌شود. مک‌لارن ۶۰۰LT یک خودروی پیست عالی و یک خودروی جاده‌ای درجه‌یک است و هم‌اکنون رسماً بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ برای رانندگان است.

 

دانلود آهنگ محسن یگانه دریابم

  • دسته‌بندی نشده
  • آذر ۲۳, ۱۳۹۷
بدون دیدگاه

این مطلب از وب سایت دان موزیک • دانلود آهنگ. انتشار گردید.

دانلود آهنگ محسن یگانه دریابم

در این پست می توانید آهنگ محسن یگانه دریابم را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ محسن یگانه دریابم

download song | Singer: Mohsen Yeganeh | Song name: Daryaabam  | With the text song Share To Mohsen Yeganeh-Daryaabam on your social network

خواننده نام آهنگ میکس و مستر دسته بندی
محسن یگانه دریابم آرش پاکزاد ترانه شاد

تکس موزیک  محسن یگانه دریابم

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵دریابم یکم این منه راضی به کم باش🎵

🎵عذابم بده من محاله چیزی بگم🎵

🎵باش برنجون منو این منه بی گناهو بکش🎵

🎵به زنجیر عشق این دل سر به راهو🎵

🎵چشات که سمت من نیست🎵

🎵حال خوشی ندارم🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵اگه بذاری بری که وای به روزگارم🎵

🎵وای خدا تو ببین حال خراب چشاش🎵

🎵منو میکشه میبره انگار سرابه چشاش🎵

🎵کم نگام میکنهاما کمشم خوبه🎵

🎵تو چشاش غم هست اما غمشم خوبه🎵

🎵وای خدا تو ببین حال خراب چشاش🎵

🎵میشه گمراهم کنه انگار سرابه چشاش🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵کم نگام میکنه اما کمشم خوبه🎵

🎵تو چشاش غم هست اما غمشم خوبه🎵

🎵دست تو دستم بذار چشم ازم برندار باش🎵

🎵تو دنیای من بمون خوب و بدش پای من🎵

🎵صاف ساده مهربون آره اینجوری با من بمون🎵

🎵رد نشو آسون ازم نرو رو برنگردون ازم🎵

🎵آخه چشات که سمت من نیست🎵

🎵حال خوشی ندارم🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵اگه بذاری بری که وای به روزگارم🎵

🎵وای خدا تو ببین حال خراب چشاش🎵

🎵منو میکشه میبره انگار سرابه چشاش🎵

🎵کم نگام میکنه اما کمشم خوبه🎵

🎵تو چشاش غم هست اما غمشم خوبه🎵

🎵وای خدا تو ببین حال خراب چشاش🎵

🎵میشه گمراهم کنه انگار سرابه چشاش🎵

🎵کم نگام میکنه اما کمشم خوبه🎵

🎵تو چشاش غم هست اما غمشم خوبه🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

دانلود آهنگ محسن یگانه دریابم


اگر از علاقمندان به دنیای موتورسیکلت باشید احنمالا میدانید که در سال میلادی گذشته هوندا از آخرین مدل کروزر قدرتمند خود گلدوینگ با سیستم تعلیق منحصربه فرد جناغی دوبل وارد بازار کرده است.


بزرگ‌ترین مشکل دوشاخ تلسکوپی عدم تعادل آن است. در هنگام دور زدن وقتی موتورسیکلت خم شده است طول کمک‌فنرهای دوشاخ به‌طور مساوی تغییر نمی‌کند و باعث زاویه‌دار شدن چرخ جلو می‌شود. این مورد در مواقعی که تنش زیادی به محور جلو وارد می‌شود نیز اتفاق می‌افتد و باعث به هم خوردن تعادل موتورسیکلت می‌شود.


هوندا در سال گذشته مدل جدید کروزر قدرتمند خود گلدوینگ را وارد بازار کرد. مهم‌ترین به‌روزرسانی در این موتورسیکلت سیستم تعلیق جناغی دوبل در محور جلو است.


این سیستم توسط هوندا برای حذف مشکل دوشاخ جلو یعنی زاویه گرفتن چرخ به طرفین طراحی و ساخته‌شده است.
این سیستم تعلیق باعث حذف مشکل زاویه گرفتن چرخ و کاهش ۳۰ درصدی انتقال شوک‌های ناشی از سطح به دسته‌فرمان شده است. به دلیل اینکه طبق‌ها اساساً فقط به‌صورت عمودی حرکت می‌کنند، می‌توان محور جلو را زاویه‌دار طراحی کرد. در این موتورسیکلت با این کار موتور جلوتر از حالت معمول قرارگرفته است و موقعیت راکب نیز حدود ۳۶ میلی‌متر به جلو رانده‌شده است. این مورد باعث تنظیم دقیق‌تر وزن و کنترل بهتر موتورسیکلت می‌شود.


وزن متعلقات فرمان با کاهش ۴۰ درصدی روبه‌رو شده است. این مورد باعث افزایش ثبات موتورسیکلت خواهد شد. طراحی فرمان تغییر زیادی نسبت به انواع مرسوم کرده است. دوشاخ تلسکوپی جای خود را به دوشاخ صلب داده و میل‌فرمان به بلبرینگ‌های بزرگی مجهز شده تا سیستم فرمان در نرم‌ترین حالت خود به انجام‌ وظیفه بپردازد.


دسته‌فرمان به‌طور غیرمستقیم به میل‌فرمان متصل شده است تا از انتقال شوک‌های ناشی از سطح به دستان راکب جلوگیری کند.


دسته‌فرمان نیز دارای بلبرینگ‌های مختص به خود شده است.

این سیستم فرمان توسط هوندا اختراع و ثبت‌شده است. امیدواریم در آینده مدل‌های بیشتری از این ژاپنی کهنه‌کار به این سیستم مجهز شوند.


در ادامه نظر شمارا به مشخصات فنی هوندا گلدوینگ جلب می‌نمایم:

موتور

حجم: ۱۸۳۳ سی‌سی
ضریب تراکم: ۱۰٫۵/۱
نوع: شش سیلندر تخت ۲۴ سوپاپ آب‌خنک
حداکثر توان: ۱۲۷٫۷ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور دردقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۷۰ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور دردقیقه
گیربکس: شش دنده با دنده عقب برقی

ابعاد و اوزان

ابعاد (طولxعرضxارتفاع): ۱,۳۴۰x925x2,475 میلی‌متر
ظرفیت مخزن سوخت: ۲۱٫۱ لیتر
مصرف سوخت: ۵٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن: ۳۶۵ کیلوگرم

 


فولکس‌واگن آماده‌ی معرفی پاسات ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی دیترویت می‌شود. هم‌اکنون جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شده چراکه برخی اصحاب رسانه اخیراً توانسته‌اند نسخه‌ی پیش‌تولیدی پاسات فیس لیفت را برانند.


اگرچه فولکس‌واگن قبلاً این خودرو را به عنوان مدلی کاملاً جدید معرفی کرده بود اما خب دقیقاً این‌گونه نیست چراکه پاسات ۲۰۲۰ در واقع نسخه‌ی فیس لیفت شده از مدل فعلی می‌باشد. کار اند درایور می‌گوید پاسات از نظر ساختاری و فنی همچون قبل بوده و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۲۸۰۴ میلی‌متر می‌باشد.


این موضوع ناامیدکننده است چراکه پاسات فعلی در سال ۲۰۱۱ معرفی شده اما خب پاسات ۲۰۲۰ دارای استایل کابین و ظاهری متفاوتی خواهد بود.


در بحث طراحی ظاهری از نسل جدید جتا الهام گرفته شده و پکیج سفارشی R-Line نیز در دسترس خواهد بود که شامل مواردی همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی می‌باشد. کابین نیز شاهد نصب صفحه لمسی ۸ اینچی با ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی خواهد بود.


نیروبخش فولکس پاسات ۲۰۲۰ پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که همچنان قدرت ۱۷۴ اسب بخاری داشته ولی گشتاور آن به ۲۸۰ نیوتون متر رسیده که افزایش ۳۱ واحدی را نشان می‌دهد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده و نیرو را منحصراً به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.


اگرچه پیشرانه‌ی پاسات نسبت به رقبا کم می‌آورد اما ظاهراً فولکس تصمیم گرفته پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را نیز عرضه کند. این موضوع بازهم ناامیدکننده است چراکه پاسات GT 2018 دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳٫۶ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری می‌باشد. قطعاً طرفداران از این پیشرانه خوششان می‌آید اما عدم وجود آن خیلی سورپرایز کننده نیست چراکه مدل ۲۰۱۹ پاسات از آن بی‌بهره است.

قیمت این خودرو فعلاً تأیید نشده اما گفته شده پاسات ۲۰۲۰ از اواسط سال آینده وارد بازار خواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها

    دسته‌ها